۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

یادی از نلی و مروری کوتاه بر کارنامه هنری اش + عکس

قدیمی ها - فریبرز سپهرنیا: نلی با نام اصلی شمسی اشتری از جمله خوانندگانی بود که در سال های اواخر دبیرستانش توسط یکی از دوستان فریدون فرخزاد به فریدون معرفی شد.

فریدون، نلی را به یک برنامه تلویزیونی آورد که با اولین اجرا بسیار گل کرد و از آن به بعد در بسیاری از برنامه های تلویزیون شرکت کرد و از هنرمندان ثابت شوهای رنگارنگ بود.
همراهی نلی با سلیمان واثقی (سلی) در چند ترانه، مورد توجه مردم قرار گرفت؛ به طوری که از آن زمان به بعد معمولاً نام زوج «سلی و نلی» به صورت یک جا به کار می رفت. تفاوت زیاد جثه ریز نقش نلی در برابر مردی درشت اندام چون سلیمان واثقی ترکیب جالب توجهی به وجود می آورد که احتمالاً همین فاکتور یکی از عوامل محبوبیت این زوج بود.
نلی بعد از انقلاب به انگلیس رفت و تحصیلات خود را در زمینه دندان پزشکی تکمیل کرد و اکنون دارای یک مطب دندانپزشکی حوالی لندن می باشد.


نلی


نلی


نلی

۴ نظر:

ناشناس گفت...

نلي عزيز هر كجا هست سلامت باشه فقط كاش مصاحبه اي هر كجا خودشان دوست دارند انجام بدند كه طرفداران بيشمارشان بعد از سالها ايشان را ببينند تشكر از بچه هاي با احساس قديمي ها

یوسفی - کرمانشاه گفت...

سلام
واقعاً چقدر جملۀ بجا و زیبا ومناسبی گفته اند این آقای ناشناس

"تشكر از بچه هاي با احساس قديمي ها"

خیلی بامعنا و نو بود این جمله در بارۀ " قدیمی ها "

ثریا ثابتی شبستری گفت...

سلام

یادش به خیر خانم نِلی عزیز و خوشگل اون موقع ها که در اوج خوانندگی بود ، بعضی از بزرگان به شوخی او را نُلی - بر وزن سُلی صدا می زدند .

یاد نلی همیشه یادباد.

Unknown گفت...

نلی واقعن هم زیبا بود و هم یک خانم باوقار <3