۱۳۹۲ بهمن ۲۵, جمعه

چرا یک فیلم در جشنواره ی فجر به نمایش درنیامد؟

علی عطشانی اظهار امیدواری کرد: فیلم «نقش نگار» در نوروز 93 به نمایش عمومی درآید.

این کارگردان که فیلمش موفق به حضور در جشنواره فیلم فجر نشد در گفت و گو با ایسنا، گفت: با تمام قول هایی که داده بودند اما متأسفانه فیلم در جشنواره فجر به نمایش درنیامد.
وی افزود: طبق گفته ی معاونت آثار سازمان سینمایی تنها مشکل فیلم «نقش نگار» حضور ناصر ملک مطیعی است و در حالی که در شب پیش از آغاز جشنواره اعلام کردند، این مشکل حل شده است و نام فیلم در کاتالوگ جشنواره قرار گرفت اما نظر وزیر تغییر کرد و قبل از چاپ جدول گفتند، فیلم در جشنواره حضور ندارد و در واقع نظرشان عوض شد.
این کارگردان ادامه داد: برای روز افتتاحیه هم از ما دعوت شد و در طول جشنواره هم آقای رضا داد به من امید می داد که مشکل فیلم حل می شود و مدام با ایشان و آقای ایوبی در تماس بودم. متأسفانه جواب قطعی مبنی بر عدم نمایش فیلم به من داده نشد و اگر می گفتند پیگیری نمی کردم.
عطشانی با اظهار تأسف از عدم نمایش فیلم اش در جشنواره فیلم فجر گفت: این اتفاق نقض غرض با صحبت های آقای روحانی است که در افتتاحیه جشنواره مطرح شد و باید پرسید آیا مشکل سینمای ما در حال حاضر ناصر ملک مطیعی است؟ پیرمردی که در مملکتش مانده، در همین جا زندگی کرده است و در این فیلم هم خواست به ما کمک کند و بازی بسیار خوبی را داشته است.
کارگردان «نقش نگار» در پایان سخنانش با بیان اینکه درخواست پروانه نمایش را داده ایم ادامه داد: مسوولان جشنواره ی فجر گفتند که فیلم را در جشنواره نگذار و آن را اکران کن و برای اکران مشکلی وجود ندارد. بنابراین من درخواستم را داده ام و امیدوارم بتوانیم فیلم را در نوروز اکران کنم. چند سرگروه، فیلم را دیده اند و از آن خوششان آمده و به لحاظ حضور ناصر ملک مطیعی علاقه مندند این فیلم را اکران کنند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

تصميم را نه در وزارت ارشاد!! که در جاي ديگري مي گيرند