۱۳۹۲ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

خاطره ها 311/ مسعود کیمیایی بهترین کارگردان و گیتی بهترین بازیگر زن جشنوراه قاهره شد

قدیمی ها – چاپ شده در یکی از مجله های قبل از انقلاب: طبق آخرین خبری که به ما رسیده است، فیلم «سفر سنگ» در فستیوال فیلم قاهره، موفقیعت زیادی کسب کرده است.


جشواره فیلم قاهره، هفته قبل پایان یافت واین جشنواره که امسال مورد بی مهری کشورهای عرب عضو «جبهه سیاسی رد» قرار گرفت. در دوره تازه اش با کیفیت چشمگیری برگزار نشد و بسیاری از کشورهای عربی، شرکت فیلم های برگزیده شان را در این فستیوال تحریم کردند. فیلم افتتاحیه این فستیوال، اثری بود از سینمای کشور سری لانکا و پس از آن، فیلم هایی از سایر کشورها در این جشواره به معرض قضاوت گذاشته شد و قبل از آن که فیلم «سفر سنگ»، عناوینی را به خود اختصاص دهد، پیش بینی می شد که این فیلم بتواند، به موفقیعت هایی در این جشنواره نائل شود و سرانجام این چنین شد و این فیلم توانست لوح بزرگ به معنی مطلق کاتولیک را که در محافل سینمایی دنیا اهمیت دارد، به خود اختصاص دهد.
همچنین کیمیایی، کارگردان «سفر سنگ» به عنوان بهترین کارگردان شناخته شد و گیتی بازیگر زن فیلم «سفر سنگ» هم به عنوان بهترین بازیگر زن.
بد نیست این را بدانید که مسعود کیمیایی به دعوت فستیوال قاهره در این فستیوال حضور یافته بود و ناگفته نماند که گیتی نیز در این سفر، کیمیایی را همراهی می کرد.
به هر حال گفتنی است که «سفر سنگ» تا به حال توانسته در چند فستیوال سینمایی، به موفقیعت هایی برسد که فستیوال قاهره آخریشان بوده است.





هیچ نظری موجود نیست: