۱۳۹۲ دی ۲۱, شنبه

یادی از پهلوان حسین خسرو علی وزیری، مشهور به شیخ آهنین + عکس

قدیمی ها - مصطفی غلامی: در این نوشته یادی می کنیم از پهلوان حسین خسرو علی وزیری، شخصی که بیشتر با پرچم ایران وارد زمین می شد!

وی متواد ١٣٢٢ از تهران و بیشتر به عنوان فردی معروف است که قهرمانی نزدیک به شش ساله باب باکلند به عنوان قهرمان در کشتی حرفه ای را به پایان رساند. وی به عنوان قهرمانی که Hulk Hogan برای اولین قهرمانی خویش در کشتی حرفه ای شکست داد نیز معروف است.
او در مسابقات کشتی حرفه ای آمریکا با نام «شیخ آهنین» ظاهر می شد و به این نام شهرت دارد . وی در زمان فعالیتش به عنوان کشتی گیر حرفه ای موفق به بردن ۱۵ قهرمانی مختلف شده که از آنها می شود به قهرمانی WWE (در آن زمان WWF) اشاره کرد که با ارزشترین قهرمانی کشتی حرفه ای محسوب می شود.


پهلوان حسین خسرو علی وزیری

او همچنین قهرمان کشتی حرفه ی تیمی همراه به نیکلای وولکوف در WWE/WWF شده و کمربند قهرمانی را در اولین رسل منیا (Wrestlemania) پیروز شد. در سال ۲۰۰۵ به عنوان عضوی ازWWE Hall of Fame شد که هر ساله کمپانی WWE اسطوره های کشتی حرفه ای را انتخاب می کند.
وی در جوانی در المپیک ۱۹۶۸ مکزیک به همراه کاروان ایران در کشتی فرنگی مسابقه داد. وی از بزرگان کشتی حرفه ای محسوب می گردد. همچنین او همیشه خود را ایرانی می خواند و همیشه در بیشتر مواقع با پرچم ایران وارد رینگ می شد.

۱ نظر:

سيد عثمان گفت...

زنده باد شیخ آهنین