۱۳۹۲ دی ۲۵, چهارشنبه

ارکستر آکادمیک تهران به یاد همایون خرم می نوازد

کنسرت «غوغای ستارگان» به مناسبت اولین سالگرد درگذشت زنده یاد همایون خرم در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

حمید خزاعی از خوانندگان این کنسرت در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه این کنسرت توسط ارکستر آکادمیک تهران برگزار می شود، گفت: کنسرت غوغای ستارگان روزهای 28 و 29 دی ماه برگزار می شود و در آن 12 قطعه از قطعات استاد خرم اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: امین سالمی رهبر ارکستر غوغای ستارگان، بابک شهرکی تنظیم قطعات ارکستر، امیر رفعتی، شهریار بلوچستانی و من خوانندگان این کنسرت را تشکیل می دهیم.
خزاعی با بیان اینکه تمام قطعاتی که  در کنسرت غوغای ستارگان اجرا خواهد شد، از آثار استاد همایون خرم هستند، افزود: هیچ مگو، جلوه رخسار، همچون گذشته ها، غوغای ستارگان، فراق، رفته، اشک من هویدا شد، دلم زدوری هر بی وفا، در میان گلها، پیام عاشقانه، آمدم اما و کوی بلاکشان قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از مراسم بزرگداشتی که گروه ارکستر آکادمیک تهران برای استاد دهلوی برگزار کرد، تصمیمی مبنی بر برگزاری کنسرتی برای بزرگداشت استاد همایون خرم گرفته شد که این اتفاق در زمان حیات او نیفتاد و برنامه ریزی های ما در این ارتباط متوقف شد و اکنون در اولین سالگرد فوت او کنسرت برگزار می کنیم.
خزاعی ادامه داد: با توجه به اینکه قطعات کنسرت غوغای ستارگان از آثار استاد خرم است، این مراسم با هماهنگی و اجازه از خانواده استاد برگزار می شود. رضا خرم فرزند استاد، بر فاخر بودن و جنبه هنری بالای آثار این کنسرت تاکید ویژه ای داشت و به همین دلیل تمرینات گروه برای اجرای این کار با جدیت بیشتری همراه بود.
خواننده ارکستر آکادمیک تهران با اشاره به اینکه این کنسرت تلفیقی از سازهای ایرانی و ارکسترال است، بیان کرد: قالب ارکستر آکادمیک تهران، قالب ملی است و به فراخور اجراهای مختلف ترکیب و نوع سازها تغییر می کنند. در کنسرت غوغای ستارگان علاوه بر حضور کامل سازهای زهی سازهای فلوت، کلارینت، پرکاشن، تیمپانی، دف و تنبک، پیانو، تار، سه تار، قانون، چنگ ایرانی و هارپ، عود و سنتور نواخته می شوند.
خزاعی با بیان اینکه ارکستر آکادمیک تهران درسال 87 تاسیس شد، گفت: این ارکستر به عنوان اولین و بزرگترین ارکستر خصوصی کشور توسط امین سالمی، من و بابک شهرکی تاسیس شد و از سال 87 تا کنون بیش از 30 اجرا در سالن های مختلف داشته است.
این هنرمند عرصه موسیقی با بیان اینکه هنرمندانی چون شهرام ناظری، بهزاد فراهانی، فضل الله توکل در این کنسرت حضور خواهند داشت، افزود: پیش بینی می کنم این کنسرت با استقبال خوب مخاطبان روبرو شود.

هیچ نظری موجود نیست: