۱۳۹۲ دی ۲۵, چهارشنبه

حسن ناهید تجلیل می شود / تکنوازی ساکت برای ناهید

مراسم بزرگداشت حسن ناهید، نوازنده نی با شش دهه سابقه در هنر موسیقی ایران با همکاری موسسه فرهنگی هنری راد نواندیش، آخر هفته جاری در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم که پنج شنبه 26 دی ساعت 17:30 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود، علیرضا پورامید مجری کار شناس موسیقی، بردیا صدرنوری موسیقی دان ونماینده موسسه فرهنگی هنری راد نواندیش، شهرام صارمی مدیرکانون موسیقی فرهنگ سرای ارسباران سابقه هنری و نقش ارزنده حسن ناهید در موسیقی سنتی ایرانی را مورد بررسی قرار می دهند.
حسن ناهید متولد سال 1322 شهر کرمان است و با استادان بزرگ موسیقی نظیر مرتضی محجوبی، فرامرز پایور، منصور صارمی، نصرت اله گلپایگانی و... اجرای برنامه داشته که از این میان می توان به برنامه های موسیقی گل های رنگارنگ، برگ سبز و... اشاره کرد.
تک نوازی تار کیوان ساکت، هم نوازی سه تار ونی سجادپورقناد و علی نجفی ملکی، همنوازی نی از سوی چند تن از هنرآموختگان حسن ناهید هم نوازی سیتار و طبلا جواد بطحایی و درشن جوت سیک آنند و همنوازی ساز سنتور گروه سه نفره جواد و نیما بطحایی و زهرا فرهنگی از بخش های مختلف این مراسم است.

هیچ نظری موجود نیست: