۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

هوشنگ ظریف: نسلی دیگر و استعدادهای درخشان ایده های ناب جشنواره موسیقی فجر است

عضو شورای سیاست گذاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر معتقد است برگزاری جشنواره در بخش هایی مانند نسل دیگر و استعدادهای درخشان در دراز مدت نتایج پرباری خواهند داشت.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی جشنواره موسیقی فجر، هوشنگ ظریف نسلی دیگر و استعدادهای درخشان را یکی از ایده های ناب جشنواره موسیقی فجر در سال های اخیر برشمرد و گفت:  با مرور جشنواره موسیقی فجر می توان به این نتیجه رسید که علاقه به موسیقی ایرانی در میان جوانان و خانواده ها بیشتر شده است. راه اندازی بخش نسل دیگر و نخبگان در جشنواره موسیقی فجر یکی از راه های میدان دادن به جوانان موسیقیدان این سرزمین است و این یکی از ایده های ناب  جشنواره در سالهای اخیر بوده است که ارزش سرمایه گذاری دراز مدت و بیشتر را دارد.
وی افزود: عدم حمایت یکی از دغدغه های موسیقیدانان جوان طی سال های گذشته بوده است؛ این در حالی است که بسیاری از جوانان و به ویژه در شهرستان های مختلف نیازمند حمایت مالی نیستند و همین که بتوان سالن های موسیقی را مجانی در اختیار آنها گذاشت برایشان کافی است.
شاید بهتر باشد مسئولان جشنواره موسیقی فجر برای کسانی که جزو استعدادهای درخشان محسوب می شوند حمایت هایی نظیر در اختیار گذاشتن سالن موسیقی، عدم سخت گیری برای ارائه مجوز، سفارش کردن آنها به مسئولان استانی و... داشته باشند تا آنها به آینده راهی که انتخاب کرده اند خوشبین تر باشند.
هوشنگ ظریف خواستار تبلیغات بیشتر از سوی نهادی فرهنگی در حین برپایی جشنواره موسیقی فجر شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب نهادهای فکر می کنند که وظیفه صیانت و حمایت از فرهنگ این مملکت فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است؛ این در حالی است که بسیاری از نهادها با استفاده از امکانات موجود که در اختیار دارند به راحتی برای جشنواره موسیقی فجر تبلیغ کنند.
ظریف با اشاره به اینکه طی این سال های مشکل کمبود بودجه برای جشنواره موسیقی چیز تازه ای نبوده و نیست، اظهار داشت: شاید بهتر است که در کمیته جشنواره موسیقی فجر بخش دیگری برای جذب اسپانسر نیز در نظر گرفته شود تا بتوان بخشی از کمبودها را از این طریق جبران کرد؛ البته حضور اسپانسر کاملا به تبلیغات محیطی جشنواره بستگی دارد.
این آهنگساز ادامه داد: واقعیت این است که جوانان زیادی به عشق جشنواره تمرین می کنند، آهنگسازی می کنند و گروه تشکیل می دهند و جشنواره موسیقی فجر به تنهایی نمی تواند به همه این خواسته پاسخ مثبت و شایسته بدهد؛ شاید اگر جشنواره های دیگری در طول سال برگزار می شد این همه توقعات نسبت به جشنواره موسیقی فجر بالا نمی رفت.
البته جشنواره باید ضمن احترام به جوانان از پیشکسوتان خود نیز غافل نشود؛ حضور نسل پیشکسوت برای بسیاری از جوانان به منزله کارگاه های آموزشی است که می توان در آن کسب تجربه کرد و یاد گرفت.
هوشنگ ظریف در پایان صحبت های خود خواستار انتشار تمام آثار چهره های نخبه جوان جشنواره در قالب لوح فشرده شد و گفت: شاید بهتر باشد مسئولان جشنواره با رایزنی بتوانند آثار خوب ارزشمند را منتشر کنند؛ این حرکت روح امید را در کالبد بی امید جوانان موسیقی زنده می کند و منجر به پیشرفت موسیقی ایرانی می شود. بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: