۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

خاطره ها 290/ صادق بهرامی و ظهوری حاجی شدند

قدیمی ها – چاپ شده در یکی از مجله های قبل از انقلاب: صادق بهرامی کارگردان و هنرپیشه قدیمی رادیو، تئاتر و سینما که مدت ها است در سریال تلویزیونی اختاپوس بنفش ( استاد صادق الدوله) ظاهر می شود مکه معظمه تشرف حاصل و هفته گذشته و هفته گذشته توفیق آن را یافت تا مراسم حج را به جا آورد.

بدین ترتیب صادق بهرامی که متعصبین دین به شمار می رود حاجی شد. از هنرمندان قبلا استاد مهین دیهیم به مکه عزیمت کرده بود. ضمنا ظهوری هنرپیشه سینما نیز در سال جاری به مکه معظمه تشرف حاصل نمود.
 

۱ نظر:

ماشااللّه - ا گفت...

با سلام وادب
صادق بهرامی متولد1288تهران ضمن تحصیل ابتدایی با فعالیت در دارالفنون به همراه حسین خیرخواه از 12 سالگی تمرین نمایش را آغاز کرد وبعد ها با تشکیل کلوب تئاتر مدرسه ی شرف مظفری ادامه داد، او با بازی در نمایش "پرنده آبی" به همکاری با گروه عبدالحسین نوشین پدر تئاتر نوین ایران پرداخت . ودر نمایش های بسیاری شرکت کرد از جمله بازی های مطرح او درآن زمان نمایش " خزانه انقلاب مشروطه " می باشد . در سینما از آغاز دهۀ سی خورشیدی بازیگری را ادامه داد و درسال 1336دو فیلم را کارگردانی کرد یکی فیلم " بهلول/عاقل دیوانه" با شرکت خودش و فخری خوروش ، تقی ظهوری ، مانی ، رحیم روشنیان ، زکریا هاشمی ، رشید و عباس مصدق ؛
و دیگری فیلم " شاباجی خانم " که داستان واشعارش از مهدی سهیلی بود و بازیگرانش محمدعلی زرندی (در نقش شاباجی خانم ) و اشرف کاشانی ، مهوش (که علاوه بر بازی رقصید و آواز خواند) ، محمدعلی سخی ، منصور والامقام و فریده نصیری – این فیلم درنوروز 37 اکران شد .
بهرامی در 17 فیلم سینمایی بازی داشته و سال ها در سریال اختاپوس ساختۀ پرویز صیاد در کنار نوذر آزادی وسیروس ابراهیم زاده بازی کرده است وهمچنین در بیشتر کارهای تلویزیونی پرویز صیاد به عنوان بازیگرهمکاری داشته از جمله کاف شو سامانتاشو وآدم به آدم . در سریال اختاپوس به نقش استاد صادق الدوله رئیس انجمن ، از بادنجان متنفر بود و حتی به نام آن نیز عکس العمل جسمی / روانی نشان می داد وحساسیت داشت ، ونمایندۀ قاطبۀ اهالی محترم (نوذر آزادی ) با آوردن نام بانجان مدام اورا اذیت می کرد وبه نوعی از او حق حساب می گرفت . صادق بهرامی 1366 در تهران به رحمت ایزدی پیوست
یادش به خیر.