۱۳۹۲ آذر ۳۰, شنبه

زندگی نامه ناصر حجازی منتشر شد

زندگی نامه مرحوم ناصر حجازی در کتاب «اسطوره ای به رنگ آسمان» به همت محمدجواد سعدی پور توسط انتشارات نوید صبح منتشر شد.
به گزارش فارس، زندگی نامه ناصر حجازی در کتاب «اسطوره ای به رنگ آسمان» به همت محمد جواد سعدی پور توسط انتشارات نوید صبح منتشر شد.
این کتاب در 8 فصل نوشته شده است. سیری اجمالی بر فوتبال جهان، ایران و باشگاه استقلال، زندگی نامه ناصر حجازی، زندگی خصوص اسطوره فوتبال ایران،  آغاز مریضی و کوچ عقاب از این جهان، حجازی از نگاه دیگران و ناگفته های گفتنی، خاطرات جالب توجه نزدیکان حجازی، مصاحبه و سایر گفته های خواندنی در مورد زنده یاد حجازی و شخصیت حجازی از نگاه هنرمندان و ورزشکاران و اسطوره از نگاه هواداران عنوان فصل های این کتاب است.
ناصر حِجازی (23 آذر 1328 در تهران-2 خرداد 1390در تهران) مربی و بازیکن فوتبال ایرانی بود. او دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه 1350 بود و  قهرمانی در جام ملت های آسیا، قهرمانی در بازی های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او هم چنین به هم راه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه های آسیا را تجربه کرده است.
وی در روز 2 خرداد 1390 پس از تحمل مدت ها رنج ناشی از بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری تهران درگذشت و در تاریخ 4 خرداد 1390 خورشیدی در «قطعه نام آوران» بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست: