۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

مسعود کیمیایی 72 ساله شد

شرق - عسل عباسیان: فکر کردی چی ننه؟ کسی از مردن ما ناراحت میشه؟ نه ننه... سه دفه که آفتاب بیفته لب این دیفال و سه دفه که اذون مغربو بگن، همه یادشون میره ما کی بودیم و واسه چی مردیم، همون جوری که ما یادمون رفته... 

این دوره زمونه کسی حوصله قصه شنفتن نداره... با این همه، در این زمانه ای که به قول قیصر، کسی حوصله قصه شنفتن نداره، او برای ما در سکانس به سکانس فیلم هایش قصه گفته تا ما حواسمان باشد قصه ها هستند که به زندگی جانِ تازه می دهند. کارگردانی که قیصر، داش آکل، گوزن ها و رضا موتوری را ساخته و این روزها فیلم تازه اش را کلید زده، 72 ساله شد. آقای مسعود کیمیایی تولدتان مبارک.

پرویز دوایی - نویسنده و مترجم
مسعود جانِ عزیزِ دلِ کیمیا! شما را دوست داریم و همیشه و در هر لحظه خوش و ناخوش به یادتان هستیم. یکی دو روز قبل در باغچه زیبایی در کنار آقای «ابراهیم حقیقی»، دوست عزیزمان بودیم و از شما یاد کردیم و با لذت و حس خوب دوست  داشتن شما، از شما و فیلم هایتان یاد کردیم. تولد شما مبارک. امیدواریم سال های زیادی خوب و راحت، زندگی کنید، که به زندگی خیلی از افراد نسل ما و نسل قبل از ما یا بعد از ما، معنی و لذت داده اید. دیگر چه بگویم؟ امیدوارم همیشه و همیشه برقرار و پایدار باشی و با سکانس های مانایت، در ذهن نسل ها خاطره بسازی.

محمدرضا فروتن -  بازیگر
به واسطه بودنِ این آقای دوست داشتنی و خواستنی، این آقای بزرگ و عزیز، این آقای فهم و درک و این آقای سینما، شادیم. ماندگارِ دل! روزهایت مبارک.

رضا یزدانی  - خواننده

سخن گفتن درباره مردی که بسیار بسیار در زندگی هنری من تاثیرگذار بوده، سخت و بس دشوار است. در زمانی که من نیاز به این داشتم که در سینما مطرح شوم، مسعود کیمیایی با فیلم حکم این بستر را برای من فراهم کرد و این همکاری، شروع واقعا خوبی بود برای ادامه راه. آقای کیمیایی مسبب ورود من به سینمای ایران شد. کارکردن با فیلمساز بزرگی چون او آرزوی هر خواننده  و موزیسینی است. خوشحالم که من به این آرزو رسیدم و شانس این را داشتم که از روزی که با او کار کردم در همه فیلم هایش حضور داشته باشم. امیدوارم سایه او تا سال های سال بر سر سینمای ایران باشد و همکاری مان به خوبی استمرار یابد. زادروز آقای رییس سینمای ایران، مسعود کیمیایی مبارک...

۱ نظر:

ناشناس گفت...

همين اقاي كيميايي وگوگوش باعث مرگ گيتي پاشايي شدند