۱۳۹۱ دی ۱۴, پنجشنبه

جنجالی ترین نمایش سال 2013 در فوریه امسال بروی صحنه می آید


جوانان: «جری خاچاطوریان» تهیه کننده نمایش جنجالی «یک رویای خصوصی» با هیجان و سرافرازی از این اثر کاملا متفاوت و بحث انگیز حرف می زند و می گوید: برای من افتخاری است که تهیه کننده و سرمایه گذار چنین کار درخشانی باشم.

«یک رویای خصوصی» را Stage One Productions ارائه می دهد و جری می گوید من و یارانم در این کمپانی قبلا افتخار برگزاری شب بزرگداشت اسطوره سینمای ایران، بهروز وثوقی را داشتیم و اینک حضور بهروز وثوقی، گلشیفته فراهانی چهره بین المللی، سوسن فرخ نیا از نامداران تئاتر ایران و ایرج جنتی عطایی، نویسنده و کارگردان نمایش و رویداد بزرگ دیگری در صحنه هنر تاتر ایران رقم می زند.
جری می گوید اولین بار«بهروز وثوقی» به من زنگ زد و گفت: چون شما آن برنامه بزرگداشت را در نهایت حرفه ای و آبرومند برگزار کردی می خواهم یک نمایش کاملا استثنایی را هم تهیه کنی، من هیجان زده پرسیدم چه هنرمندانی در ان حضور خواهند داشت؟ گفت نویسنده و کارگردان ایرج جنتی عطایی است، شما البته باید با گلشیفته  حرف بزنی، نظر موافق اورا بگیری.
من با گلشیفته فراهانی که به کار و هنرش اعتقاد دارم زنگ زدم، خیلی خوشحال بود که چنین گروهی دست اندرکار این نمایش هستند، کار جنتی عطایی را قبول داشت، بهروز وثوقی را به عنوان یک اسطوره پذیرفته بود. بعد هم گفت من کاملا آمادگی دارم. من بعد به جنتی عطایی زنگ زدم، این شخصیت برجسته را هم سال هاست می شناسم، جنتی  راحت گفت ابتدا بگذار تو را بشناسم، ببینم چه سوابق و چه کارنامه ای داری، بعد تماس می گیرم. خوشبختانه نتیجه گفتگوی من با جنتی عطایی، هنرمندان، نتیجه مثبت به بار آورد. بعد از این گزینش ها، در لس آنجلس یک گردهمایی داشتیم که خوشبختانه مجله جوانان چون همیشه پیشتاز، در آن شب حضور داشت وگزارش هم چاپ شد تا برای نقش دیگر نمایش، به سراغ  سوسن فرخ نیا چهره باسابقه و هنرمند تاتر رفتیم، که بلافاصله پذیرفت، ابتدا باید به این نکته اشاره کنم، که  قبلا از شهره آغداشلو دعوت به همکاری کردیم، ولی شهره گرفتار یکی دو سریال و فیلم بود و با وجود استقبال از این پیشنهاد، به دلیل مشغله زیاد نتوانست بپذیرد.
در جریان این نمایش، فرهاد ویل کیجی یک طراح برجسته ایرانی در اروپا، بصورت طراح صحنه نمایش و داریوش رضوانی به عنوان دستیار کارگردان با ایرج جنتی همکاری دارند. همان طور که در جریان هستید، اینک همه گروه نمایش در لندن، مشغول تمرین هستند دلیل انتخاب لندن، حضور ایرج جنتی  در انگلیس مشغله فراوان گلشیفته در اروپا بود که خوشبختانه با سفر بهروز وثوقی و سوسن فرخ نیا به لندن همه چیز حل شد.
یک تیم فیلمبرداری در لندن داریم که همه لحظات تمرینات نمایش را فیلمبرداری می کنند، تا بعدا به صورت یک فیلم مستند درآوریم. اولین اجرای ما در ماه فوریه برای صاحبنظران تئاتر، رسانه های گروهی و هنرمندان خواهد بود، اولین اجرای عمومی  نمایش در 3 مارچ در سانفرانسیسکو و 8 مارچ دراورنج کانتی و 9 مارچ در لس آنجلس خواهد بود و به دنبال آن بعد از آخرین اجرا در ماه اپریل در لس آنجلس، تور امریکا و کانادا و سپس اروپا آغاز می شود. نکته جالب اینکه فرزین فرهادی آهنگساز سرشناس، موزیک های نمایش را می سازد. چند آهنگ با اشعار ایرج جنتی عطایی که درجریان نمایش توسط گلشیفته فراهانی خوانده می شود. در حال حاضر همه دست اندرکاران فرهنگی و هنری در سراسر امریکا، کانادا و اروپا آمادگی خود را برای اجراهای مختلف این نمایش اعلام کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: