۱۳۹۴ دی ۱۹, شنبه

لوریس چکناواریان: مشغول ساخت قطعه‌ای با مضمون «سلام» هستم

اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با رهبری مهمان لوریس چکناواریان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر درباره اجرای خود در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به هنرآنلاین گفت: برای اولین بار به عنوان رهبر مهمان این ارکستر حضور پیدا خواهم کرد. این برنامه روز 24 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
این رهبر ارکستر ادامه داد: در این اجرا گزیده‌ای از برترین قطعات خود را اجرا خواهم کرد. سعی کردم گلچینی جالب و هماهنگ از کارهایم را انتخاب کنم. این قطعات حدوداً 14 یا 15 قطعه را شامل خواهد شد. سوییت سمفونی هم جزو قطعات اجرایی من خواهد بود.
چکناواریان اضافه کرد: جدا از مسئله ارکستر، این روزها مشغول ساخت قطعه‌ای جدید با مضمون «سلام» هستم. در این کار از اشعار شاعران بنامی چون: حافظ، مولانا، فردوسی و... که برای سلام سروده‌اند استفاده کرده‌ام. مدت این قطعه یک ساعت و برای ارکستر تنظیم خواهد شد.
این آهنگساز درباره حضور دائم خود در ارکستر موسیقی ملی هم گفت: فعلاً مشخص نیست که مجدداً به‌عنوان رهبر حضور خواهم داشت یا خیر. من به دعوت آقای فرهاد فخرالدینی برای رهبری مهمان حضور پیدا کردم و این ادامه‌دار بودن همکاری را ایشان باید تعیین کند.
اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری لوریس چکناواریان روز 24 بهمن‌ماه ساعت 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

لوریس چکناواریان

هیچ نظری موجود نیست: