۱۳۹۴ دی ۸, سه‌شنبه

عكس‏های كيارستمى روی دیوار می‏روند

بانی فیلم: گالرى بوم ميزبان شش دوره عكس هاى عباس كيارستمى مى شود؛ آثارى كه٣٠ سال عكاسى اين سينماگر بين المللى ايران را در بر مى گيرد.
«چهار فصل» عنوان اين نمايشگاه است؛ منتخبی از شش سری عکس‌های عباس کیارستمی که در کنار یکدیگر تصویرى جامع از زاويه نگاه او ارائه می‌دهند. این شش سری عبارتند از؛ سفید برفی، راه‌ها، مهتاب، درها و یادها، دیوار و پنجره رو به حیات، که برخی از آنها برای نخستین بار در ایران به نمایش درمی‌آیند.



عباس كيارستمى
اين نمايشگاه به زودى آغاز به كار خواهد كرد . گالری بوم چهارم اسفند ١٣٩١ با نمایش عکس های ديگرى از کیارستمی آغاز به كار كرده بود. كيارستمى بارها اعلام كرده فضای بصری و مفهومی عکس ها و فیلم هایش به هم نزدیکند و تاکید دارد :عکس های من، سینمای من را می‌سازد.
عكس هاى كيارستمى در عين سادگی و صراحت در لایه ظاهری، از زبان هنری به مراتب پیچیده تر و نگاه کنایه ای ترى برخوردار است؛ آثارى كه عنوان گران ترين عكس هاى خاورميانه را نيز به خود اختصاص داده است.
آثارى كه در گالری بوم ارائه مى شوند متعلق به گنجينه اين گالرى است و جنبه فروش ندارند. گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک 11 واقع است .

هیچ نظری موجود نیست: