۱۳۹۴ مهر ۲۲, چهارشنبه

حضور محمدرضا شجریان در کنسرت گروه موسیقی دستان

موسیقی ما: «محمدرضا شجریان» در سیزدهمین کنسرت گروه موسیقی «دستان» با خوانندگی «مهدیه محمدخانی» حضور پیدا کرد.
 این در حالی است که استاد آواز ایرانی که همچنان از اجرای برنامه در ایران محروم است، به تازگی کنسرتی را در «قونیه» اجرا کرده است.
 «محمدرضا شجریان» یکشنبهٔ هفتهٔ جاری – ۱۱ اکتبر - در سیزدهمین شب اجرای تور «دستان» با این خواننده در سالن «میوزیک هال ساکرامنتو» حضور پیدا کرد. گروه موسیقی دستان، هم‌اکنون مشغول برگزاری تور کنسرت‌های خود با نام «یک دریچه» در امریکا و کاناداست. بخشی از این برنامه به موسیقی سازی اختصاص دارد و از آثار «حسین بهروزی‌نیا» در دستگاه «نوا» اجرا می‌شود و بخش دیگر تازه‌ترین ساخته‌های «حمید متبسم» بر روی اشعار فروغ فرخزاد است. قرار است کنسرت‌های دیگری از این برنامه نیز در آذرماه انجام شود، برنامه‌هایی که از دبی شروع شده و در شهرهایی چون فرانکفورت آلمان، استکهلم و گوتنبرگ سوئد و بروکسل اجرا می‌شود.
سری نخست این کنسرت‌ها، ژانویهٔ سال گذشته - بهمن ماه- در اروپا انجام شده بود و حالا به مدت یک‌ماه در امریکا و کانادا ادامه خواهد یافت. کنسرت‌های «یک دریچه» ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) در مونترال شروع شده و با برگزاری ۱۶ برنامه در لس‌آنجلس پایان می‌یابد.

حضور محمدرضا شجریان در کنسرت گروه موسیقی دستان
 «حمید متبسم» دربارهٔ این کنسرت‌ها نوشته است: «در لحظه‌های تاریک و روشن شعر فروغ در جست‌و‌جوی «یک دریچه» به سوی شادی، به سوی خوشبختی، به سوی زندگی. در آن دور دست دور ستارهٔ کوچک امید را فرایاد خورشید آوردن و به یاری نغمه‌ها توانستن. خلق هر اثر خالقش را از دنیایی به دنیایی می‌برد، اوست که خوش‌باورانه نقش آفرین داستان‌های خویش است. در آغاز فرمانروای آفریدهٔ خویشی و پس از چندی تو می‌شوی او، حال او فرمانروای توست. می‌شود قرار و بی‌قراری‌ات، خمر و خمارت، می‌بردت از گودالی به سپندی و از سپند به دریایی و از دریا به صحرایی... «یک دریچه» نگاهی روشن بینانه و امید بخش دارد و در روزگار تاریکی و نا‌امیدی، عشقی نجات دهنده را نوید می‌دهد».

هیچ نظری موجود نیست: