۱۳۹۴ شهریور ۲۵, چهارشنبه

مروری کوتاه بر زندگی هنری مجید فرهنگ

قدیمی ها - فرامرز امینی: زنده یاد مجید فرهنگ در روز بیستم فروردین ماه سال 1324، در شهرستان شوشتر چشم به جهان گشود. او در ابتدای جوانی در میان دوستان و آشنایان با صدای خوشی که داشت محفل آنان را گرم می کرد.
فرهنگ در زمانی کار خوانندگیِ رسمی خود را شروع کرد که زنده یاد قاسم جبلی و مرحوم تاجیک خوانندگان مردمی به شمار می رفتند. وی با مرحوم مانده که اهل دزفول بود دوستی دیرینه داشت. می توان از هم دورهای فرهنگ به داود مقامی، عباس قادری، یاسین، رضا عظیمی، آغاسی، محمود جهان و جواد یساری یاد کرد.
این خواننده خوش صدا در لاله زار با عزیزانی که نامشان به میان آمد، خاطرات بسیاری را در بخش موسقی مردمی در ذهن مشتاقان خود ثبت کردند.
زنده فرهنگ چندین سال بود از ناراحتی قلب رنج می برد و چندین بار در بیمارستان بهارلو، واقع در میدان راه آهن بستری و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، نهایتا این هنرمند با اخلاق در ابتدای شهریور امسال به علت نارسایی قلبی در بیمارستان شریعتی تهران بستری شد و و سرانجام دیروز، سه شنبه 24 شهریور ماه 94، شمع وجودش به خاموشی گرایید و چند روزی به پائیز نمانده بود به پیشواز غروب پائیز رفت.
مراسم بدرقه زنده یاد مجید فرهنگ امروز ساعت یک بعد از ظهر از درب بیمارستان شریعتی واقع در خیابان امیر آباد شمالی جنب بیمارستان قلب به طرف زادگاهش شوشتر انجام شد.
حتما مردم خونگرم خوزستان و مخصوصا شوشتر با خواننده «غروب پائیز» خداحافظی گرمی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: