۱۳۹۴ مرداد ۲۶, دوشنبه

پری صابری در تدارک اجرای «کوروش کبیر»

پری صابری نگارش نمایشنامه «کوروش کبیر» را به زودی به پایان می رساند.
این نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگویی درباره فعالیت های این روزهایش به ایسنا گفت: قصد داشتم نمایش «شمس پرنده» را در عمارت مسعودیه با یک کارگردانی جدید، روی آب اجرا کنم که متاسفانه هنوز جوابی از سوی مسئولان مربوط به این بنای تاریخی در حوزه میراث فرهنگی داده نشده است.
او با اشاره به اینکه با وجود تنگناها و نبود سالن تئاتر می توان از فضاهای بازی که در تهران است برای اجرای نمایش استفاده کرد، ابراز امیدواری کرد که شرایط برای اجرای این اثر فراهم شود.
صابری در ادامه از نگارش متنی درباره کوروش کبیر خبر داد و گفت: تا به حال درباره ی شعرا کار می کردم و اکنون با توجه به اهمیت تاریخ ایران، نوشتن متنی درباره کوروش را آغاز کردم که تقریبا تا یک ماه دیگر تمام می شود.
وی اضافه کرد: از آنجا که تاریخ نوشته شده ی مشخصی درباره کوروش و آن دوره  نداریم، این شخصیت را براساس کتاب های مختلفی که وجود دارد می سازم و تلاش می کنم تمام دوران زندگی کوروش را در نمایش بگنجانم.
پری صابری که قصد داشت تابستان نمایش «بابا نشاط» را براساس داستان های مربوط به ملانصرالدین اجرا کند و برای اولین بار اثری را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد، گفت: «بابا نشاط» مثل استخوانی در گلویم گیر کرده و اصلا نمی دانم چرا نمی توانم آن را اجرا کنم. این نمایش یک کمدی فاخر ایرانی است و مطربی محسوب نمی شود.
پری صابری سال گذشته نمایش «باغ دلگشا» را براساس زندگی سعدی در تالار وحدت اجرا کرد.

هیچ نظری موجود نیست: