۱۳۹۴ مرداد ۱۱, یکشنبه

ناصر ملک مطیعی: امشب شب پرویز بهرام است

در مراسم بزرگداشت پرویز بهرام، ناصر ملک مطیعی هنرمند قدیمی و پیشکسوت سینمای ایران پشت میکروفن رفته و سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر ملک مطیعی در سخنانی گفت: خوشحالم که من هم سهمی داشتم تا در این جلسه حضور داشته باشم. ببخشید که حالم خیلی خوب نیست، بالا رفتن پله برایم خیلی سخت بود اما شوق دیدن شما هیجان تازه ای را نصیبم کرد. از همکاران عزیزم رخصت می طلبم تا چند کلمه ای راجع به سینمای ایران حرف بزنم. می خواهیم با هم حرف بزنیم بدون اینکه گله ای کنیم و تقاضایی داشته باشیم. در طول این سال ها آنقدر محبت مردم شامل حالم بوده که آن را با هیچ گنجینه ای عوض نمی کنم.


ناصر ملک مطیعی

ملک مطیعی در ادامه صحبت هایش بیان کرد: اگر روزی هزار بار هم به خداوند سجده کنم برای محبتی که مردم به من دارند، باز هم کم است. فقط عشق بود که ما را طی این سال ها در سینمای ایران نگه داشت و با این همه مشکلات لنگ لنگان آمدیم تا اینجا. اکنون سینمای ایران با حضور جوانان بااستعداد سینمای بازار جهانی را قبضه کرده است. اکنون با این شرایط اگر هم یادی از ما شود خیلی سپاسگزاریم و تشکر می کنیم.
وی در ادامه به فیلم قدیمی «سلطان صاحبقران» اشاره کرد و گفت: این فیلم جزو کارهایی بود که من واقعا عاشقش بودم، مگر می شود عاشق امیرکبیر نبود. من با افتخار تمام در فیلم «سلطان صاحبقران» این نقش را بازی کردم و هنوز هم افتخار می کنم. جا دارد بگویم راجع به تمام کارهایم با همه کسانی که با آنها کار کردم دستشان را می بوسم و همه هنرپیشگان را همچون امیرکبیر دوست دارم. سینمای ما سینمای عشقی بود و این طور نبود که ما لوطی گریمان را پای چیزهای دیگر بگذاریم و تمام سعی مان این بود که کار خوب انجام بدهیم. اکنون حرف زیاد است. هر وقت می بینم دوستداران ما انقدر به ما محبت دارند، یاد همکاران عزیزم می افتم که دیگر در میان ما نیستند. نمی دانم چطور شد که این جمع گرد هم آمدند. هنرمندانی چون پرویز بهرام و منوچهر اسماعیلی افتخار دوبله ما هستند و اکنون بسیار خوشحالم که اینجا در جمع این بزرگان هستم.
این هنرمند قدیمی درباره حال این روزهایش گفت: حالم مساعد نیست و کمر و پاهایم درد می کند. 85 سالم است ولی خودم خیال می کنم 25 سال دارم. کارم به جایی رسیده که وقتی می خواهم از یک پله بالا بیایم سه نفر باید مراقب من باشند. شاگرد اول دانشکده سوارکاری بودم و بهترین کوه های بلند را کوهنوردی کردم اما حالا از این دو پله هم نمی توانم بالا بیایم. من آدم عاطفی و احساسی هستم و حتی گاهی یک عکس را می بینم گریه ام می گیرد. امشب شب پرویز بهرام است.
ملک مطیعی در صحبت هایش به فعالیت پرویز بهرام در دوبله به سال های گذشته اشاره کرد و گفت: به یاد دارم در قدیم الایام یک خانه  قدیمی بود که پرویز به آنجا می رفت و کارهای دوبله اش را انجام می داد، این حرف مربوط به سال هزار و سیصد و درشکه می شود.
او سپس خاطره ای از پرویز بهرام تعریف کرد و ادامه داد: به یاد دارم دو سال پیش پرویز به همراه ما به سرعین آمده بود و موقع برگشت به من گفت که گردنه حیران ندیده است و از من خواست که آنجا را برایش معرفی کنم و توضیح بدهم، به یاد دارم از بالای گردنه حیران من شروع به صحبت کردم و وقتی که به پایین رسیدیم دیدم ایشان خواب هستند!
ملک مطیعی در پایان سخنانش گفت: تا آخرین لحظه عمرم در مملکتم هستم و هیچ وقت اینجا را ترک نکردم و نخواهم کرد و هیچ توقعی هم از هیچ مسوولی ندارم. من عاشق همکارانم هستم و به همه آنها ارادت دارم، اکنون آرزو می کنم که همه در کنار هم خوب و خوش باشند و همیشه دور هم باشند.

هیچ نظری موجود نیست: