۱۳۹۴ مرداد ۲۸, چهارشنبه

شرط صدا و سیما برای بازگشت «جمعه ایرانی»

بیش از شش ماه از توقف برنامه «جمعه ایرانی» می گذرد و در این شش ماه هنوز تکلیف این برنامه مشخص نشده است.
مدیر رادیو ایران در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت بازگشت برنامه «جمعه ایرانی» به رادیو و اینکه پس از شش ماه چه تصمیمی برای این برنامه گرفته شده است، توضیح داد: اگر این دوستان بتوانند ضوابطی که سازمان صدا و سیما در حوزه موسیقی مشخص کرده است را رعایت کنند مشکلی برای برگشت ندارند. اگر آن ها «جمعه ایرانی» را با چارچوبی که برای موسیقی سازمان صدا و سیما تعریف شده است تطبیق دهند مشکلی برای بازگشت ندارند و حتی از هفته آینده هم می توانند برنامه خود را شروع کنند.

برنامه جمعه ایرانی

مدیر رادیو ایران در پاسخ به این پرسش که چرا پس از گذشت 12 سال از ساخت «جمعه ایرانی»، رادیو با موسیقی این برنامه مشکل پیدا کرده است؟ توضیح داد: سازمان صدا و سیما در هر دوره ای قواعد خاص خود را برای برنامه ها دارد. دوره های پیش برای این برنامه شرایط دیگری در نظر گرفته شده بود. در حال حاضر دستگاه های نظارتی نه تنها نوع موسیقی برنامه «جمعه ایرانی» را بلکه این نوع موسیقی را برای هیچ برنامه ای تایید نمی کنند.
احمدپور همچنین یادآور شد: صدا و سیما ضوابطی دارد که این ما هستیم که خودمان را باید با قواعد موجود منطبق کنیم. در ارتباط با برنامه «جمعه ایرانی» نیز سازمان است که می گوید این برنامه با بقیه برنامه ها فرقی ندارد و باید طبق چارچوب عمل کند.
مدیر رادیو ایران همچنین تأکید کرد: اگر موسیقی «جمعه ایرانی» از سوی دفتر موسیقی سازمان تأیید شود از نظر ما مشکلی ندارد و می تواند دوباره به رادیو بازگردد.
وی سپس به نگاه جدید دفتر موسیقی و مراجع نظارتی سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: مجموعه ای که در حال حاضر در صدا و سیما کار می کنند نگاه شان این است که هر موسیقی که پخش می شود باید در چارچوب سازمان مورد تأیید آن ها و مراجع نظارتی باشد.
احمدپور در بخش دیگری یادآور شد: در صورتی که برنامه «جمعه ایرانی» در موسیقی خود تجدید نظری داشته باشد از همین هفته می تواند کار خود را شروع کند. اگر آن ها برنگردند رادیو اقدام به راه اندازی برنامه جدیدی خواهد کرد.
مدیر رادیو ایران در پایان گفتگوی خود از تغییر کنداکتور رادیو ایران از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: این تغییرات جدی خواهد بود. «ج مثل جمعه» عنوان برنامه ای است که به شکل موقت جایگزین برنامه «جمعه ایرانی» شده است و روزهای جمعه به روی آنتن می رود.

هیچ نظری موجود نیست: