۱۳۹۴ شهریور ۷, شنبه

به دلیل بیماری ریوی، محمدرضا شجریان در بیمارستان بستری شد

همان زمان که برخی از خبرگزاری ها لغو کنسرت «محمدرضا شجریان» را به دلیل به فروش نرسیدن بلیت های کنسرت اعلام کردند، شایعه دیگری شکل گرفت که ناشی از بیماری استاد آواز ایران بود.
حالا مدتی از این جریان نگذشته، خبر می رسد که «محمدرضا شجریان» به علت بیماری ریوی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده است، او حالا ممنوع الملاقات است.
این در حالی است که او چند روزی است که از امریکا به ایران بازگشته است و تمام تلاش هایش در ۶ سال گذشته برای برگزاری کنسرت در ایران با مخالفت دستگاه های مربوطه روبه رو شده است. مخالفت هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار ها تاکید کرده است که منشا آن ها در جایی خارج از ارشاد است.
به گزارش موسیقی ما، این خبر چند خطی در حالی امروز روی شبکه های اجتماعی قرار گرفت که صبح همین امروز خبر رسید که او در کنار شهرام ناظری، قرار است بخش آوازی جشنواره موسیقی جوان را داوری کند. همچنین خسروی آواز ایران و خانواده اش، تمایل چندانی برای دادن اطلاعات دقیق تر درباره این اتفاق ندارند
پیشتر  شرکت «دل آواز» برای لغو کنسرت استانبول تنها به این مساله اشاره شد که این کنسرت به دلایل «فورس ماژور» لغو شده است. با این اوضاف برگزاری کنسرت او در قونیه را که قرار بود در چند هفته آینده برگزار شود را ملغی دانست.
«محمدرضا شجریان» درحالی در ایران سال هاست ممنوع الکار است که سال گذشته برنامه های متعددی را در بسیاری از کشورهای اروپایی انجام داد؛ او به خاطر برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبانش قرار بود در ترکیه -کشوری نزدیک ایران - کنسرت دهد. این برنامه قرار بود سیزدهم شهریور ماه در سالن «زورلو» روی صحنه برود. سازهای ابداعی آقای شجریان، بخش مهمی از ارکستراسیون این برنامه ها را تشکیل می داد.

هیچ نظری موجود نیست: