۱۳۹۴ مرداد ۲۴, شنبه

قدیما 75 - آگهی هواپیمایی ملی ایران | میدان توپخانه | پوستر فیلم خوشگلا عوضی گرفتین | پوران فرخزاد و پدرش | افتتاحیه برج شهیاد | آدری هپبورن

عکس هایی که امروز گروه قدیمی ها در بخش «قدیما» برای شما در نظر گرفته است، آگهی هواپیمایی ملی ایران، میدان توپخانه، پوستر فیلم خوشگلا عوضی گرفتین، پوران فرخزاد و پدرش سرهنگ محمد فرخزاد، افتتاحیه برج شهیاد (آزادی) و آدری هپبورن می باشد.



آگهی هواپیمایی ملی ایران هما (1349)

میدان توپخانه (1330)

پوستر فیلم خوشگلا عوضی گرفتین

پوران فرخزاد و پدرش سرهنگ محمد فرخزاد

افتتاحیه برج شهیاد (آزادی)
عملیات بنای برج در یازدهم آبان 1348 شروع شد و بعد از 28ماه کار در 24 دی‌ماه 1350 به بهره‌برداری رسید. معماری برج آزادی، ترکیبی از 3نوع معماری است که در دوره‌های هخامنشی، ساسانی و اسلامی اجرا می‌شد.

آدری هپبورن
آدری هِپبورن (متولد ۴ مه ۱۹۲۹ - درگذشته ۲۰ ژانویه ۱۹۹۳) هنرپیشه مشهور بریتانیایی هلندی‌تبار متولد بلژیک سینما و تئاتر بود. وی با فیلم‌هایی چون «بانوی زیبای من» و «صبحانه در تیفانی» شناخته شده است. این هنرپیشه باریک‌اندام و خوش‌پوش، به‌خاطر زیبایی فریبنده، ایفای نقش ماهرانه و در عین حال معصومانه‌اش در فیلم‌ها و اقدامات بشردوستانه‌اش برای کودکان نیازمند، شهرت داشت. هپبورن همچنین چهار بار نامزد جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۵۳ موفق به بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم تعطیلات رومی شد. آدری هپبورن در ۲۰ ژانویه ۱۹۹۳ در اثر ابتلاء به سرطان آپاندیس در سن ۶۳ سالگی در تولوشنا، وو، سوئیس درگذشت و در همان‌ جا به خاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست: