۱۳۹۳ بهمن ۲۵, شنبه

آرزویم خواندن ایرانی ها در دنیا برای صلح است

خواننده بین المللی پاپ کلاسیک و از شاگردان پاواروتی افتخار می کند به وجود نام محمد در شناسنامه اش و سایت رسمی اش نیز با نام محمد ماریو تقدسی است.

محمد تقدسی سال 1337 در تهران و در خانواده ای اهل موسیقی متولد شد، نام هنری او «ماریو» و اکنون یکی از برجسته ترین افراد اپرای آلمان است که اولویت اول این روزهایش آوردن 34 سال تجربه به سرزمین مادری اش است.
ماریو تقدسی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به پیشینه ی هنری پدرش در گروه برادران تقدسی و این که از بنیان گذاران فکاهی در ایران بوده اند، شاد کردن انسان ها را نوعی عبادت دانست و اظهار کرد: آرزویم این است زمانی برسد در سراسر جهان 2000 خواننده ایرانی برای ایران و به نام ایران، آواز صلح، یاری و مهربانی بخوانند.


ماریو تقدسی

او با اشاره به برگزاری مستر کلاس هایش در ایران، هر ایرانی را شایسته بهترین چیزها دانست و گفت: از دیدن این که جوانان ایران با استعدادهای شگفت انگیز بعد از سال ها، پیشرفت اندکی کرده اند ناراحت می شوم. به همین دلیل تلاش می کنم با برگزاری مستر کلاس در شهرهای مختلف ایران هرچه را در طی این سال ها آموخته ام به جوانان کشورم انتقال دهم.
تقدسی با بیان این که هدفمند شدن زندگی جوانان برایم لذت بخش است، ادامه داد: من مانند هر ایرانی، آرزوی پیشرفت و حرکت روبه جلو ایران و ایرانی را دارم و تحقق این امر، نیازمند این است که جوانان در هر حوزه ای که علاقه دارند، پشتکار داشته باشند.
وی از برگزاری سیزدهمین دوره مستر کلاس هایش در تهران در آغاز سال 94 خبر داد و اظهار کرد: در سبک آواز کلاسیک، بالاترین تکنیک های دنیای نوین، در این دوره های آموزشی تدریس می شود. گاه اساتید پایه های اساسی خوانندگی مانند تنفس را نادیده می گیرند و روی تحریرها کار می کنند، این امر مثل ساختن ساختمان بدون فونداسیون مناسب است که باعث لغزش می شود.
به گفته ی او، حالا پداگوژی (تعلیمی تربیتی) یک رشته مهم است، آموزش های آواز باید هدفمند شوند. ما در وین، کلاس های مربوط به پداگوژی را درباره ی روش های تدریس و این که چطور با شاگردان برخورد کنیم و تکنیک های آواز را آموزش دهیم، می گذراندیم. این خیلی مهم است که اساتید موسیقی روش های جدید تدریس موسیقی، تکنیک های جدید و نوین را بدانند تا به شکل اصولی با جوانان کار کنند.
تقدسی همچنین تصریح کرد: با وجود این که سال هاست که استاد هستم، اما باز هم از نظرات اساتید برای بهتر شدن کارم بهره می جویم.
او با بیان این که من نیز در زندگی گاهی شکست  خورده ام، افزود: هنگام شکست باید ایستاد و جلو رفت، چراکه در غیر این صورت، تمام زندگی فرد فنا خواهد شد.

۱ نظر:

بهروز (همراه همیشگی‌) گفت...

صدای ایشان خیلی‌ بد و گوشخراش است. حالا اگر حتا صد تا دیگه از عناوین دهان پرکن بین المللی و غیره هم داشته باشند، در اصل دیدگاه، تغییری ایجاد نمیشود. ... در ضمن، اثبات صحبت بنده، نمونه کارهای ایشان در اینترنت هست. / راستش چند وقتی ست که کلا به گوش و چشم خود، دارم شک میکنم!. یعنی‌ زمانه ی ما، شده جای عرضه ی محصولات صوتی و تصویری، که هیچ جور نمیتوان آنها را هضم کرد!. اما از سوی دیگر، فضای رایج و تبلیغاتی روزگار ما، چنان این روند سست و ناهنجار را تبلیغ میکند، که انسان به خودش و آنچه که قبلا می شنیدم و می‌دیدیم و از آنها لذت می‌بردیم، شک میکند!. ... ... ... بگذریم.