۱۳۹۳ آذر ۱۵, شنبه

«همراه با احمد محمود» در راه انتشار

شناخت نامه احمد محمود با عنوان «همراه با احمد محمود» در راه انتشار است.

کیوان باژن در این باره به ایسنا گفت: کتاب «همراه با احمد محمود» که در واقع شناخت نامه این نویسنده است به تازگی از سوی انتشارات هزاره سوم صفحه بندی شده و برای کسب مجوز نشر به اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شده است.
او با بیان این که کار زیادی برای تدوین این کتاب صورت گرفته است، افزود: «همراه با احمد محمود» حدود 700 صفحه است و هفت فصل دارد. بخشی از این کتاب مربوط به تاریخ شفاهی می شود که در آن من با ناشر نخستین کتاب این نویسنده و همچنین دوستان و آشنایان او صحبت کرده ام. بخشی از قسمت تاریخ شفاهی کتاب به گفت وگوهایم با نویسندگانی چون هوشنگ عاشورزاده، عبدالعلی دستغیب و دیگران مربوط می شود و بخشی هم به دوستان غیرنویسنده احمد محمود.
باژن در ادامه گفت: بخش دیگر کتاب گفت وگو با اهل قلم، نویسندگان و منتقدان ادبی است که در آن گفت وگو بر مبنای نقد آثار احمد محمود شکل گرفته است. حسن اصغری، علی اصغر شیرزادی و محمدعلی علومی از جمله افرادی هستند که در این بخش با آن ها گفت وگو شده است. همچنین بخش دیگری از کتاب به نقد آثار محمود در مطبوعات اختصاص پیدا کرده و شامل گزیده مهم ترین نقدهای منتشرشده بر آثار محمود در مطبوعات است.
این نویسنده اظهار کرد: در بخش دیگری از کتاب نظرات احمد محمود راجع به داستان نویسی بیان شده که فصل مفصلی از کتاب را شامل می شود. بخش دیگر کتاب هم به نامه های او به دوستانش اختصاص دارد که این نامه ها برای اولین بار به انتشار می رسند. بخشی هم شامل آلبوم مفصل عکس های احمد محمود می شود.
او در پایان گفت: خوبی شناخت نامه احمد محمود این است که آثاری که در این کتاب آمده است حالت روایی دارد و خواننده به راحتی می تواند به صورت مقطعی با آثار و افکار و زندگی این نویسنده آشنا شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

شش - هفت سال پیش فیلم مستندی که بهمن مقصودلو از زندگی احمد محمود تهیه کرده بود وشامل صحنه های جالبی از زندگی او و گفت و گوبا او بود در اروپا به نمایش در آمد. امید وارم صحبتهای جالب این نویسنده با ارزش در کتاب گنجانده شده باشد