۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

انتشار شماره 70 ماهنامه گزارش موسیقی

قدیمی ها: بیست و دومین دوره ی نسخه خبری - تحلیلی ماهنامه گزارش موسیقی شماره مسلسل 70  آبان و آذر، منتشر شد.

در این شماره ابتدا گزارشی از حضور ماهنامه گزارش موسیقی در نمایشگاه مطبوعات ارائه شده و سپس به مناسبت تولد برخی از موسیقیدانان ایران، گفت وگویی با رافائل میناسکانیان، وارطان ساهاکیان، مسعود جاهد و همچنین لوریس چکناواریان صورت گرفته است.

جلد ماهنامه گزارش موسیقی

به مناسبت پنجمین سالگرد درگذشت فرامرز پایور، یادداشتی از کیومرث پیرگلو تحت عنوان «فرامرز پایور، ابرمرد سنتورنوازی مدرن ایران زمین» به چاپ رسیده و در ادامه به بهانه تشییع پُرشور پیکر مرتضی پاشایی، یادداشتی با عنوان «همگرایی را به فال نیک بنگریم» نگاشته شده است. یادی از زنده یادان بهمن بوستان و ساسان سپنتا که طی چند وقت اخیر از میان ما رفتند از جمله یادداشت های این شماره می باشد.
مانند هر شماره در بخش آسیب شناسی به موضوع تعهد موسیقیدانان به رویدادهای اجتماعی پرداخته شده که در پی آن آرای تعدادی از هنرمندان و موسیقیدانان در قالب گفت و گو ارائه شده است. جشنواره موسیقی جوان که در اواخر شهریور سال جاری به انجام رسید موضوعی ست برای گفت و گو با برخی از برگزیدگان آن.
پیرو کنسرتی از آثار آهنگسازان به نام ایران توسط ارکستر سمفونیک داکلندز سینفونیا تحت عنوان «حماسه پارسی» یادداشتی از احمدرضا اسماعیلی از برگزیدگان رقابت آهنگسازی در این پروژه می خوانید و پیرو آن گفت و گویی با مهران روحانی از جمله آهنگسازان این کنسرت و اسپنسر داون رهبر ارکستر و همچنین یادداشتی از احسان محمدی برنده رقابت آهنگسازی خواهید خواند.
«واکاوی زوایای پنهان و نهان یک موسیقیدان، ابوالحسن صبا» به بهانه انتشار کتاب اسطوره صبا و سالروز درگذشت این موسیقیدان به قلم علی عظیمی نژادان است که نقدی موشکافانه بر کتاب دارد.
معرفی تازه های موسیقی این شماره به آلبوم آوای وصل کاری از ارسلان پالیزبان؛ آلبوم آرامش شب ساحلی به آهنگسازی کیان بزرگمهری؛ آلبوم تصویری دگر کاری از میلاد محمدی و احمد مستنبط؛ آلبوم سلامی دوباره به آهنگسازی و خوانندگی مسیح محقق معروف به شیدی؛ آلبوم دونوازی گیتار کاری از مصطفی آخوندی؛ آلبوم راهه به نوازندگی سنتور علی بهرامی فرد پرداخته شده که با هریک از صاحبان اثر نیز گفت وگویی صورت گرفته است.
بخش پایانی دوره بیست و دوم گزارش موسیقی به یادداشتی از منوچهر صهبایی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران تحت عنوان «تخریب موسیقی در سالن های کنسرت» و همچنین یادداشتی از میلاد فرزین فر «آماتورگری و حرفه ای گری» اختصاص داده شده است.
این شماره در 64 صفحه تمام رنگی با قیمت 5000 تومان در کیوسک های مطبوعاتی عرضه می شود.

هیچ نظری موجود نیست: