۱۳۹۳ آبان ۲۰, سه‌شنبه

محمد منتشری: موسیقی از ظرافت ها دور شده است

امروزه موسیقی از ظرافت ها دور شده است و تمامی نوازندگان با خشونت ساز می زنند که این موضوع به این دلیل است که جوانان امروزی با اخبار جنگ و درگیری بزرگ شده اند.

در نتیجه شرایط بر نوع زندگی و ارائه هنر آن ها تاثیر گذاشته است.
به گزارش هنرآنلاین، محمد منتشری، خواننده پیشکسوت در یادداشتی درباره وضعیت موسیقی و مشکلات این حوزه نوشته است. متن کامل این یادداشت را در ادامه می خوانید:
متاسفانه وضعیت نا به سامان موسیقی تغییری نکرده است و در چند سال اخیر شاهد این هستیم که خشونت وارد موسیقی و هنرهای دیگر شده است. این خشونت به خاطر شرایط و اوضاع زمانه است زیرا سرتا سر دنیا جنگ و درگیری است که این موضوع روی موسیقی تاثیر فراوانی گذاشته است.
امروزه موسیقی از ظرافت ها دور شده است و تمامی نوازندگان با خشونت ساز می زنند که این موضوع به این دلیل است که جوانان امروزی با اخبار جنگ در تمامی دنیا بزرگ شده اند در نتیجه شرایط بر نوع زندگی و ارائه هنر آن ها تاثیر گذاشته است.
خشونت در موسیقی باید به سرعت ریشه کن شود و تنها از طریق اطلاع رسانی و آموزش می توانیم این قدم مثبت را برداریم. ما اگر آثار گذشتگان را با آثار امروزی مقایسه کنیم متوجه می شویم که هنر موسیقی از اصالت های خود دور شده است، به عنوان مثال امروزه نوازندگان تار با خشونت مضراب می زنند و یا خوانندگان فقط فریاد می زنند در صورتی که در گذشته موسیقی دان ها با آرامش می خوانند و ساز می زدند.
در موسیقی ظرافت حرف اصلی را می زند، خوشبختانه ما بهترین موسیقی را در دنیا داریم ولی موسیقی دان ها نمی توانند حس خود را منتقل کنند در نتیجه عیب از موسیقی نیست بلکه مشکل از موسیقی دان های ما است. همچنین اگر در این چند سال اخیر به شیوه گذشتگان هنر خود را ارئه می کردیم موسیقی ما جهانی می شد.
اساتید موسیقی بسیار ارزشمند هستند و گنجینه های گرانبهایی هستند در نتیجه باید پیش قدم شوند و خشونت را از هنرمندان جوان بگیرند. هنرمندان جوان باید یاد بگیرند نرم تر آواز بخوانند و با ظرافت بیشتری ساز بزنند که اگر این اقدام مهم صورت بگیرند موسیقی بیشتر در ذهن ها ماندگار می شود و بر دل مخاطبان می نشیند.
مهم ترین مسئله این است که شیوه و فرم موسیقی باید کاملا تغییر کند در نتیجه اساتید می توانند این کار را انجام دهند، همچنین باید توجه داشته باشیم که با یک گل بهار نمی شود و همه اساتید باید دست به دست هم دهند تا موسیقی را از منجلاب نجات دهند.
موسیقی ایرانی اگر به درستی ارائه شود تا سالیان سال ماندگار می شود و حتی جهانی می شود که این موضوع با حمایت و پشتیبانی مسئولین میسر می شود.

هیچ نظری موجود نیست: