۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

شاهین فرهت: جشنواره موسیقی جوان آبرومند برگزار شد

عضو شورای سیاستگزاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان بخش کلاسیک می گوید امسال جشنواره موسیقی جوان بسیار آبرومند برگزار شد زیرا بسیار استاندارد بود و هنرمندان از نظر سازی در سطح بسیار بالایی قرار داشتند.

به گزارش هنرآنلاین، شاهین فرهت آهنگساز و عضو شورای سیاستگزاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان بخش کلاسیک گفت: خوشبختانه امسال در جشنواره موسیقی جوان به استانداردهای موسیقی کلاسیک نزدیک شدیم. آزمون های که در این جشنواره از هنرمندان گرفته شد در فستیوال های جهانی هم مانند این آزمون ها از هنرمندان گرفته می شود.
فرهت با اشاره به اینکه امسال جشنواره موسیقی جوان بسیار آبرومند برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره بسیار استاندارد بود و هنرمندان از نظر سازی در سطح بسیار بالایی قرار داشتند. همچنین استقبال جوانان از این جشنواره بسیار عالی بود و این موضوع بسیار خوشحال کننده است.
عضو شورای سیاستگزاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان بخش کلاسیک گفت: هنرمندان جوان از نظر تکنیک بسیار پیشرفت کرده اند و نسل جدید آمادگی لازم را برای ارائه هنر خود دارد و جوانان امروز نسبت به گذشته آماده تر هستند.
این آهنگساز خاطرنشان کرد: طراحی هر نوع فستیوال و جشنواره برای موسیقی قدمی به جلو است، زیرا موسیقی مظلوم واقع شده است و ما به کمک این جشنواره ها می توانیم موسیقی را از سردرگمی نجات دهیم.
شاهین فرهت با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی جوان نسبت به سال های گذشته با کیفیت تر شده است، افزود: من سال گذشته در این جشنواره حضور نداشتم، ولی براساس صحبت های هومان اسعدی دبیر این جشنواره سطح هنرمندان جوان بسیار بهتر شده است. این نشان می دهد نسل جوان به هنر موسیقی اهمیت می دهند.
این آهنگساز در ادامه افزود: همه ما باید کمک کنیم تا آثار این هنرمندان جوان به گوش مخاطبان برسد و این جوانان بتوانند به صحنه روند، زیرا با توجه به محدودیت سالن برگزاری کنسرت باید با برنامه ریزی دقیق به نسل جوان کمک کنیم. هنرمندان جوان باید قدم به قدم پیش روند. این فستیوال ها برای هنرجو محیطی است که می توانند خودشان را بشناسند ولی این به این منظور نیست که دیگر نیاز به آموزش و یادگیری ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: