۱۳۹۳ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

وقی پدر در هنر و پسر در ورزش افتخار آفرین هستند

فرزند شهرداد روحانی یکی از بزرگترین موزیسین های تاریخ ایران موفق به کسب مدال در رشته دو ومیدانی شد.

به گزارش هنرآنلاین، در آخرین روز مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا که در شهر تایپه کشور چین تایپه برگزار شد، سینا روحانی فرزند شهرداد روحانی موزیسین نام آشنای ایران موفق شد تا مدال برنز را به گردن بیاویزد و مقام سوم آسیا را برای ایران به ارمغان آورد.
پس از این موفقیت شهرداد روحانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی پیغام داد: اهتزاز پرچم ایران عزیز در جای جای گیتی برای من افتخارآفرین و غرورانگیز بوده. به درستی که ایرانی همیشه شایسته بهترین ها بوده و هست. به امید موفقیت و پیروزی تیم های ملی والیبال و فوتبال کشورمان در جام جهانی فوتبال برزیل.
این موفقیت نشان از آن دارد که فرزندان هنرمندان نیز می توانند در عرصه های مختلف موفق باشند و فقط در هنر نیست که می توانند نام ایران را در دنیا مطرح کنند. نکته جالب و حائز اهمیت هم توجه خود شهرداد روحانی به فعالیت ورزشی فرزندش در سطح قهرمانی است که سبب شده تا فرزندش بتواند این چنین جایگاهی را در سطح حرفه ای ورزش بدست آورد.
پیوند هنر و ورزش همیشه یکی از زیباترین زوج ها را در جهان تشکیل داده و حالا هم می بینیم که این پدر و پسر هر یک در رشته فعالیت خود چطور نام ایران را در سراسر جهان طنین انداز می کنند. البته خود شهرداد روحانی هم در مواردی علاقه خود را به ورزش نشان داده که از آن جمله می توان به ساختن قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره بازی های آسیایی در سال ۱۹۹۸ که در نهایت به عنوان محبوب ترین آهنگ این بازی ها انتخاب شد را نام برد.
شهرداد روحانی آهنگساز، ویولنیست، پیانیست و رهبر ارکستر ایرانی در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. شهرت این هنرمند بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک (Royal Philharmonic Orchestra) در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان برگزار شد، است. این کنسرت به پربیننده ترین برنامه ی پخش شده از تلویزیون در آمریکا و دومین موزیک ویدئوی پرفروش در تاریخ جهان تبدیل شد.
او رئیس و رهبر ارکستر سمفونی COTA لس آنجلس بوده و رهبری بسیاری از ارکسترهای سمفونی معتبر را به عنوان میهمان بر عهده داشته که از آن جمله می توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، سمفونی کلرادو، سمفونی سن دیگو، سمفونی ایندیاناپولیس، سمفونی نیوجرسی، سمفونی فیلارمونیک زاگرب و سمفونی جوانان آمریکا را نام برد.

هیچ نظری موجود نیست: