۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

«شکسپیر و زنان عاشق» به دیدن پیشکسوتان تئاتر می روند

بهاره رهنما نویسنده و کارگردان نمایش «شکسپیر و زنان عاشق» که قرار است اجرای خود را از مرداد آغاز کند عنوان کرد عوامل این نمایش پیش از اجرا به دیدار هنرمندان قدیمی می روند و بخش هایی از نمایشنامه را برایشان می خوانند.

بهاره رهنما بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «شکسپیر و زنان عاشق» که قرار است تابستان امسال آن را روی صحنه ببرد به مهر گفت: نمایش «شکسپیر و زنان عاشق» قرار است از یازدهم مرداد ماه در سالن استاد سمندریان خانه هنرمندان ایران اجرای خود را آغاز کند. تا قبل از آغاز نمایش در نظر دارم برنامه های فرهنگی متفاوتی برای معرفی این اثر نمایشی انجام دهم که در همین راستا اعضای گروه نمایش به دیدار هنرمندان و پیشکسوتان عرصه بازیگری می روند و با آنها دیدار می کنند.
وی ادامه داد: خوانش بخش هایی از این نمایشنامه برای پیشکسوتانی که مدتهاست از عرصه نمایش و بازیگری دور بوده اند از جمله برنامه هایی است که در این دیدارها صورت می گیرد. در اولین دیدار به دیدن بانو شهلا ریاحی رفتیم و ساعتی را با اولین کارگردان زن سینمای ایران به گفتگو و مرور خاطرات نمایشی وی نشستیم. در ادامه نیز این هفته قرار است به دیدن ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران برویم.


بهاره رهنما و شهلا ریاحی

رهنما درباره این نمایش متذکر شد: «شکسپسر و زنان عاشق» نوشته چارلز جرج نویسنده انگلیسی است و پیمان قاسم خانی نیز در این پروژه به عنوان مشاور نمایشنامه در کنار من حضور خواهد داشت. مهناز افشار، سحر دولت شاهی، بهنوش بختیاری، نسیم ادبی، لیلی رشیدی، سپیده گلچین و خودم بازیگران این نمایش هستیم که البته قرار است بازیگر دیگری نیز به این پروژه ملحق شود.
بازیگر نمایش «با من بستنی می خوری؟» درباره دیگر فعالیتهایش عنوان کرد: به تازگی فیلم نمایش «چشم هایی که مال توست» با نویسندگی و بازی من و کارگردانی نسیم ادبی که در طول دو سال گذشته اجراهای مختلفی در سالن های نمایشی داشته و خوشبختانه با استقبال نیز روبرو شده توسط مرکز موسیقی بتهوون وارد بازار شده است. به مناسبت انتشار فیلم این نمایش نیز چند روز قبل نمایشنامه خوانی این اثر در کافه کوک برگزار شد.
در نمایش «شکسپیر و زنان عاشق» شاهد داستان زندگی یک زن امروزی هستیم که درگیر نوشتن تز پایانامه اش است و نمی تواند موقعیت ژولیت نمایشنامه «رومئو و ژولیت» شکسپیر را درک کند. او دلیل این همه دلدادگی و شیدایی را نمی فهمد بنابراین می خواهد از بقیه شخصیت های زن نمایشنامه های شکسپیر برای فهمیدن این موضوع کمک بگیرد. بر همین اساس شخصیت های زن نمایشنامه های شکسپیر چون میراندا نمایشنامه «طوفان»، دزدمونا «اتللو»، اوفلیا «هملت»، کلئوپاترا «آنتونی و کلئوپاترا» و کاترین «رام کردن زن سرکش» در اثر نمود عینی می یابند.
«مالیخولیای محبوب من» نام مجموعه داستانی نوشته بهاره رهنما است که توسط انتشارات نگاه منتشر شده است. این مجموعه شامل هشت قصه به هم پیوسته است که عمدتا درباره زنان و مسایل مربوط به زنان است.

هیچ نظری موجود نیست: