۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

اجرای تئاتری توسط هنرجویان سمندریان

تالار «گوشه» فرهنگسرای نیاوران این روزها میزبان هنرجویان آموزشگاه استاد سمندریان است؛  دانشجویانی که با هدایت مدرس شان، محمد یعقوبی  پروژه نمایشی 25 را به صحنه می برند.

به گزارش ایسنا، همه چیز از ناامیدی هنرجویان و دانشجویان تئاتر آغاز شد، محمد یعقوبی، هنرمند و مدرس تئاتر در هر کلاس و کارگاه آموزشی که حاضر می شد، شاهد نگرانی هنرجویانش بود.
او تصمیم گرفت در هنرجویانش انگیزه ای ایجاد کند و این چنین بود که به آنها پیشنهاد کرد تا براساس نمایشنامه «رقص کاغذ پاره ها» که نوشته خود یعقوبی است، نمایشنامه های کوتاهی بنویسند.
نمایشنامه «رقص کاغذ پاره ها» در بردارنده چندین نمایشنامه کوتاه است که همه آنها در اتاق هتلی در بندر انزلی اتفاق می افتد، این نمایشنامه پیش از این بارها و بارها توسط دانشجویان و هنرجویان جوان تئاتر اجرا شده است.
پیشنهاد محمد یعقوبی موثر افتاد و حدود 30 نمایشنامه کوتاه نوشته شد. هنرجویان نمایشنامه نویسی، کارگردانی و بازیگری آموزشگاه سمندریان درگیر این پروژه شدند و پس از پشت سرگذاشتن مراحل تمرین بازبینی زیرنظر محمد یعقوبی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفته اند.
مهدی بروشه یکی از هنرجویان آموزشگاه سمندریان و مسئول هماهنگی این گروه درباره شکل گیری این پروژه گفت: آخرین ترمی بود که آقای یعقوبی در آموزشگاه استاد سمندریان تدریس داشت، آن دوره به نام زنده یاد رقیه چهره آزاد نامگذاری شده بود. چون هر دوره در آموزشگاه سمندریان به نام یکی از بزرگان تئاتر و سینما نامگذاری می شود.
او ادامه داد: با پیشنهاد آقای یعقوبی 30 نمایشنامه کوتاه نوشته شد که داستان همه آنها در اتاق 25 هتلی کوچک در بندر انزلی اتفاق می افتاد.
بازبینی این نمایش ها از مهر گذشته آغاز شد، 40 گروه در بازبینی ها شرکت کردند. اشکان خیل نژاد، یوسف باپیری، جابر رمضانی و مرتضی میرمنتظمی به عنوان چهار دانش آموخته جوان تئاتر و محمد قدس به عنوان مدیر تولید تئاتر، داوران ثابت این بازبینی ها بودند و در نهایت 4 جلسه نهایی بازبینی با حضور خود یعقوبی برگزار شد.
پس از پشت سرگذاشتن تمام این مراحل، 17 نمایش کوتاه انتخاب شدند که شب های مختلف در تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا دارند.
این نمایش ها از 21 خرداد تا 27 تیر هر شب ساعت 20 به صحنه می روند.

هیچ نظری موجود نیست: