۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

پخش تيزر از شبكه من و تو، ايرج را ممنوع الكار كرد!

ايرج خواجه اميري و اميراحسان فدايي خوانندگان سريال «چمدان» به دليل بازخواني آهنگ «گنج قارون» ممنوع الكار شده اند. اميراحسان فدايي: متأسفانه مشکل دوستان به اين برمي گردد که چرا تيزر آلبوم در شبکه «من و تو» پخش شده است.

به گزارش بانی فیلم، ايرج خواجه اميري خواننده قديمي موسيقي كشور همراه با اميراحسان فدايي كه در آلبوم «من و استاد» به بازخواني تراک «گنج قارون» پرداخته اند ممنوع الکار شده اند و حتي کنسرت نوروز امسالشان که قرار بود در جزيره کيش برگزار شود با وجود تبليغات گسترده اجازه اجرا نيافته است.
در همين زمينه اميراحسان فدايي درباره مشکلات پيش آمده براي خود و ايرج خواجه اميري به «باني فيلم» گفت: متأسفانه اين خبر صحت دارد و بعد از پخش تراک «گنج قارون» در آلبوم «من و استاد» مشکلات متعددي براي من و آقاي خواجه اميري به وجود آمده است به طوري که حتي دو روز را در بازداشت به سر بردم. اين خواننده در پاسخ به اين سوال که آيا تراک «گنج قارون» در آلبوم داراي مجوز نبوده که هم اکنون اين مشکل براي شما پيش آمده نيز گفت: صحبت اصلي ما نيز همين است. تمامي اين ترک ها داراي مجوز بوده و متأسفانه مشکل اين دوستان به اين برمي گردد که چرا تيزر آلبوم در شبکه «من و تو» پخش شده است. اين در حالي است که ما به هيچ وجه تيزر را در اختيار اين شبکه قرار نداده ايم و آنان آن را از روي سايت يوتيوب برداشته اند. او افزود: صحبت من اين است که چرا وزارت ارشاد چنين رفتارهايي را در قبال خوانندگان داخل کشور پيش گرفته است. بعد از خوانندگي تيتراژ چندين سريال و حضور در کنار بزرگان موسيقي انتظارم اين است که حمايت بيشتري از ما شود. ضمن اينکه اين رفتار در قبال ايرج خواجه اميري که خود از بزرگان موسيقي کشور است به هيچ وجه پذيرفته نيست. فدايي در پايان گفت: همانطور که مي دانيد صداي من بعد از 10 شب از تيتراژ پاياني سريال «نون و ريحون» حذف شد. اين در حالي است که اين اتفاق در سريال «چمدان» نيز رخ داد و ترانه اين سريال که توسط من و آقاي خواجه اميري به طور مشترک خوانده شده بود بعد از پخش سه- چهار قسمت با حذف صداي آقاي خواجه اميري تنها با صداي من ادامه يافت. با اين حال مسوولان قول هايي داده اند تا مشکل ممنوع الکاري مان را برطرف کنند ولي تا امروز هنوز هيچ اتفاق مثبتي رخ نداده است». فدايي پيش از اين در تيتراژ پاياني سريال هاي «نون و ريحون»، «چمدان»، «من نه منم»، «غير محرمانه»، «بزرگمرد کوچک» خوانده است. او در آلبوم هاي «به ياد فردين»، «پرنده»، «منو حس کن» نيز تراک هايي را خوانده است. ضمن اينکه آخرين آلبوم وي بهمن سال قبل با نام «من و استاد» (گنج قارون) با همراهي صداي استاد ايرج خواجه اميري روانه بازار شد که شرکت تک نگار تهيه کنندگي آن را برعهده داشت و استاد رادمنش نيز از همراهان توليد اين اثر است.  متاسفانه براي بازسازي آهنگ «گنج قارون» که با صداي اميراحسان فدايي و استاد ايرج خوانده شده، علي رغم اينکه اين آهنگ بازسازي بوده وزارت ارشاد آن را مورد انتقاد قرار داده است. مشکلات ذکر شده، از قبيل انتقادات و توقيف مجوز جهت اجراي کنسرت باعث شد صدا و موسيقي فدايي در دو آلبوم اخير به صورت گسترده به گوش دوستدارانش نرسد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

محمد بیدقی
ایرج هیچگونه احتیاجی ندارد از سیستیم ضدفرهنگی اجازه یا تایید بگیرد. همانطوریکه زنده یاد فردین هرگونه همه گونه همکاری را با این جریان رد کرد.
اینجریان از انچیزی میترسد که در زمان گنج قارون دو سوم مردم ایران را به سینما ها کشاند