۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

وزیر ارشاد: «کلنل تا این لحظه مجوز نگرفته است»

در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد که مجوز صدور رمان « زوال کلنل» نوشته محمود دولت‌آبادی، نویسنده سرشناس ایرانی، هنوز صادر نشده است.

به گزارش رادیو زمانه، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است رمان «زوال کلنل» نوشته محمود دولت‌آبادی «تا این لحظه» مجوز نگرفته است.  اما او به چشم‌انداز صدور مجوز این کتاب در آینده نیز اشاره‌ای نکرد. در اسفند ماه ۱۳۹۲ روزنامه توقیف‌شده «آسمان» در یک خبر اغراق‌آمیز اعلام کرده بود که به زودی رمان «زوال کلنل» با شمارگان ۵۰ هزار نسخه منتشر می‌شود، و بهرنگ کیائیان، یکی از مسئولان نشر چشمه هم وعده داده بود که نشر چشمه این کتاب را تا پیش از پایان سال منتشر می‌کند.
حمید رضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی−اجتماعی سپاه پاسداران اما در همان زمان محمود دولت‌آبادی را به داشتن پیوندهای عمیق با خارج متهم کرد و رمان «زوال کلنل» را «ضدانقلابی‌ترین رمان بعد از پیروزی انقلاب» خواند. پس از این سخنان، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به‌طور رسمی صدور مجوز انتشار رمان «زوال کلنل» نوشته محمود دولت‌آبادی را تکذیب کرد.
رمان «زوال کلنل» از سوی نشر «چرخ» که از ناشران زیرمجموعه نشر چشمه است، برای صدور مجوز در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: