۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه

تولد ۹۱ سالگی «بزرگ لشگری» در موزه موسیقی برگزار می شود

موسیقی ما - مراسم برزگداشت «بزرگ لشگری» موسیقیدان و نوازنده ویلن ۲۸ فروردین ماه در موزه موسیقی برگزار می شود.

در این مراسم که به مناسبت سالروز تولد این هنرمند برگزار می شود برخی از هنرمندان موسیقی سخنرانی خواهند کرد. بزرگ لشگری در سال ۱۳۰۲ در خانواده ای که همگی با موسیقی آشنا بودند در تهران متولد شد. وی در سن پانزده سالگی بنا به تشویق مادرش، برای فراگیری علم موسیقی، ویلن را نزد او فرامی گیرد و چندی بعد کمانچه را در محضر استادانی چون حسن بهاری، اصغر بهاری که دایی و پسر خاله اش بودند، شروع می کند.
او دو سال بعد برای یادگیری نت و آموختن علمی موسیقی به کلاس ابوالحسن صبا می رود، سپس نزد استادان دیگری مانند حسین یاحقی، ابراهیم منصوری، مهدی خالدی، روبیک گریگوریان رفته و از ایشان کسب فیض می کند، بزرگ لشکری پس از چندی، از معلمین دیگری مثل روح الله خالقی و ملیک آبراهیمیان بهره برد.
بزرگ لشگری در زمان تاسیس تلویزیون ملی با مرتضی حنانه به تلویزیون می رود و سرپرستی ارکسترهای سازهای ملی را به عهده می گیرد و مدت چهل ویک سال مجموعاً در رادیو و تلویزیون خدمات شایانی در راه موسیقی ملی انجام می دهد.
وی از سال ۱۳۵۰ تا پایان خدمتش در رادیو تلویزیون، متصدی تهیه آهنگ های اصیل ایرانی بوده و یکی از کارهای بزرگ هنری خود را همکاری با برنامه گل ها می داند. مراسم بزرگداشت بزرگ لشگری ۲۸ فروردین ماه ساعت۳۰/۱۷ در موزه موسیقی برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: