۱۳۹۲ آذر ۶, چهارشنبه

مستندی درباره احمد شاملو به جشنواره سینما حقیقت می رود

فیلم مستند شاعرانه «پرواز در دایره حضور» ساخته مختار شکری پور، در بخش مستند - پرتره هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت، به نمایش درخواهد آمد.

وی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره بین المللی سینما حقیقت، پیرامون موضوع این فیلم مستند گفت: این فیلم، مستندی با موضوع زندگی، آثار و تفکرات احمد شاملو شاعر، نویسنده و مترجم بزرگ معاصر است و اساتیدی چون محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی، محمدرضا اصلانی، دکتر علی رفیعی، محمدشمس لنگرودی، حافظ موسوی، محمد یعقوبی و... در این فیلم به صحبت از شاملو پرداخته اند.
شکری پور تصریح کرد: این مستند از 5 فصل ویژگی های شخصیتی شاملو با عنوان «من بامدادم سرانجام»، شاملو کنش ها و واکنش های اجتماعی، شاملو و آیدا، جاودانگی و شاملو و مردم تشکیل شده است و در هر بخش جلوه هایی از شخصیت و تفکر شاملو منعکس می شود.
وی افزود: در این مستند، یکی از اشعار شاملو مبتنی بر یک ایده نمایشی، توسط هنرمندانی از جمله مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، علی سرابی و آیدا کیخایی اجرا می شود. در واقع این چهار نفر نمادی از مردم ایران به شمار می آیند. تصویرسازی های بسیاری که برای مجموعه اشعار شاملو در این فیلم انجام شده، مدت زمان این مستند را به 110 دقیقه رسانده است.

هیچ نظری موجود نیست: