۱۳۹۲ شهریور ۱۳, چهارشنبه

شب ناصر حجازی با همنشینی هنر و ورزش / خانه سینما تندیس صبوری گرفت

در مراسم اهدای تندیس ناصر حجازی به بزرگان فوتبال که شب گذشته 12 شهریور ماه برگزار شد، هیات مدیره خانه سینما به خاطر صبوری و مقاومت چند ساله اخیرشان از خانواده این زنده یاد جایزه گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم به همت وب سایت ناصر حجازی و خانواده وی در تالار ایوان شمس برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از پخش تصاویر و مستندی از زنده یاد ناصر حجازی، اولین تندیس توسط هانیه توسلی بازیگر سینمای ایران و مجید نامجومطلق به یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس اهدا شد. وی یکی از دوستداران ناصر حجازی است.

فرامرز ظلی، پوری بنای و همایون بهزادی

در ادامه با حضور حمید فرخ نژاد و ابراهیم قاسم پور دومین تندیس به غلامحسین مظلومی پیشکسوت فوتبال اهدا شد. همچنین با حضور همایون اسعدیان و فرشاد پیوس تندیسی به همایون بهزادی یکی دیگر از پیشکسوتان تیم پرسپولیس تقدیم شد.
پس از صحبت های سیدمحمد خاتمی در این مراسم، با حضور محمد مهدی عسگرپور و صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان جایزه یک مدیر موفق به علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال اهدا شد که وی به همراه خود رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را هم روی صحنه آورد.
در ادامه فرهاد توحیدی و پرویز مظلومی به همراه سروش صحت به 6 دروازه بان موفق دهه های گذشته تندیس اهدا کردند. فرامرز ظلی از دهه 40، منصور رشیدی از دهه 50، بهروز سلطانی از دهه 60، احمدرضا عابدزاده از دهه 70، وحید طالبلو از دهه 80 و مهدی رحمتی از دهه 90 این تندیس را دریافت کردند.


مراسم اهدای تندیس ناصر حجازی 

همچنین در ادامه این مراسم داریوش فرهنگ جایزه نصرالله عبدالهی بازیکن پیشکسوت استقلال را اهدا کرد. همچنین پژمان بازغی نیز جایزه محمد پنجلی را به وی تقدیم کرد. وب سایت ناصر حجازی و خانواده این مرحوم یک تندیس را هم به خاطر صبوری و ایستادگی هیات مدیره خانه سینما در این چند ساله اخیر به آنها اهدا کردند که فرهاد توحیدی این جایزه را از احمد مسجد جامعی و فتح الله زاده دریافت کرد.
همچنین جهانگیر کوثری و هادی نراقی جایزه علی جباری، فرشته طائر پور و اکبر کارگر جایزه حمید استیلی را اهدا کردند. در ادامه نیز داوود رشیدی و هادی طباطبایی جایزه حسن روشن مهاجم پیشکسوت فوتبال را تقدیم وی کردند. در پایان نیز با حضور عزیز محمدی رئیس اتحادیه فوتبال، محمد مهدی عسگرپور و محمدرضا خاتمی از تاج رئیس سازمان لیگ و ایازی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای تلاش در زمینه فرهنگ و ورزش تشکر و قدردانی کردند.

ایرج نوذری


در این مراسم هنرمندانی همچون پوری بنایی، حسن فتحی، حسن پورشیرازی، کارن همیاون فر، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، انوشیروان ارجمند، برزو ارجمند، داریوش اسدزاده، امیر جعفری و... حضور داشتند. همچنین کارگردانی این مراسم بر عهده مازیار میری و اجرای آن نیز برعهده ایرج نوذری بود.

این مراسم از سال آینده به طور مدام برگزار می شود و قرار است یک هیات داوری در طول یک سال تمامی بازی های فوتبال و سینما را مورد ارزیابی قرار دهند. بر همین اساس 8 تندیس به فوتبال و دو تندیس هم به سینما تعلق می گیرد. در مراسم دیشب رضا یزدانی نیز به اجرای زنده موسیقی پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست: