۱۳۹۲ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

مرگ بهرام سارنگ همه ما را ویران کرد

مراسم بزرگداشت زنده یاد بهرام سارنگ خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی شنبه 19 مرداد با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

سهیل محمودی گفت: سال گذشته که خبر درگذشت بهرام سارنگ را شنیدیم به واقع ویران شدیم چرا که هنرمندی در غربت از میان ما رفت که می توانست با هنر خود در سرزمین ما باقی بماند. البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که خانواده او با چه رنج و مشقتی پیکر او را از کشور آمریکا به تهران منتقل کردند تا این هنرمند در آغوش سرزمینش آرام بگیرد و این امر بسیار ستودنی است که باید به خانواده این هنرمند تبریک گفت.
این شاعر و ترانه سرا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حضور چشمگیر زنده یاد سارنگ در عرصه خوانندگی موسیقی ایرانی تصریح کرد: بهرام سارنگ از صدایی استثنایی برخوردار بود که فقط مختص به خودش بود. او در هنر همیشه حاشیه ساز موسیقی همواره تلاش می کرد که بدون حاشیه به فعالیت خود در این عرصه ادامه دهد. با اینکه شغل او هنر نبود اما همواره و همیشه اولین توجهش به هنر بود و با همین نگاه توانست یک استواری محکمی را بین هنر خود و مردم برقرار کند.

محمودی گفت: بهرام سارنگ ویژگی های بسیار انسانی داشت که همه ما باید در جهت ثبت و ضبط آثار او تلاش کنیم و یادنامه ای را در خور شان این هنرمند منتشر کنیم تا یاد و خاطره او تا سالها در ذهن مردم و مخاطبان موسیقی باقی بماند. البته درست است که در 8 سالی که بر ما گذشت امکان دیالوگ متقابل میان استاد و شاگرد، مردم و هنرمندان به حداقل رسیده بود اما امیدوارم با توجه به شرایط جدید این شرایط دیگر وجود نداشته باشد و ما شاهد حضور پررنگ بزرگان موسیقی ایران همچون بهرام سارنگ باشیم.