۱۳۹۲ تیر ۳, دوشنبه

فریدون شهبازیان: موسیقی روزهای ركود را می گذراند

موسیقی ما - لی لا رضایی: فریدون شهبازیان موسیقی این روزهای پراتفاق را، موسیقی راکد دانست و با بیان اینکه شرایط کنونی جامعه بر تمامی هنرها، به خصوص موسیقی تاثیر بسزایی داشته است، نسبت به آینده این هنر ابراز خوشبینی کرد.

فریدون شهبازیان در این باره در گفت و گو با سایت موسیقی ما، گفت: نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاثیر بسیاری بر روی هنر می گذارد. در زمان برگزاری انتخابات و چند ماه قبل از آن موسیقی نیز تحت تأثیر قرار گرفته و این هنر همچنان با تأثر از شرایط در رکود به سر می برد.
آهنگساز فیلم سینمایی «لیلا» در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: در میان این همه عوامل تأثیر گذار، عوامل بازدارنده ای نیز وجود دارند که در این رکود تاثیر بسیاری داشته اند. از این میان می توان به هزینه های انتشار یک اثر موسیقیایی، عدم وجود تهیه کننده و همچنین عدم استقبال از آثار موسیقی، ارائه و عرضه دیر هنگام آثار و... اشاره کرد.
هزینه ها که بالا باشد، کمتر کسی به عرضه و انتشار اثر خوب اقدام می کند. در صورت عدم وجود تهیه کننده آثار و نیز طی کردن زمان لازم برای دریافت مجوز، موسیقی های تولید شده بیات می شوند و به این ترتیب دیر به دست مردم می رسند. این ها تنها نمونه هایی از عوامل بازدارنده هستند و پرداختن به دیگر مقوله ها جایی در این بحث ندارد. این روزها، روزهای بیکاری و رکود عرصه موسیقی است.

این آهنگساز با بیان اینکه طی صحبت های رییس جمهور آینده، می توان به موسیقی و چشم انداز آن خوش بین بود، گفت: با توجه به صحبت های ایشان، ر صورت انتخاب مشاوران خوب و آینده نگر، می توان چشم انداز خوبی را برای موسیقی دید. نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نیست این است که چون موسیقی یک کار فرهنگی است و فرهنگ را نمی توان به دست هر کسی برای اداره کردن سپرد، حالا توقع می رود، نه از مدیران صد در صد متخصص، که حداقل از مشاوران کارآمد و کاربلد استفاده شود. باید از مشاوره کسانی بهره مند شد که دلشان برای موسیقی بتپد و دغدغه اشان موسیقی باشد نه اینکه به فکر بیزینس کردن از این راه باشند و به عنوان یک منبع در آمد به آن نگاه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: