۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

امیدوارم مردم ایران از واقعیت به حقیقت برسند


جمشید مشایخی در آیین افتتاح اجرای نمایش «سه گانه اورنگ» با اشاره به اینکه جوانان هنرمند باید به مردم امید بدهند اظهار امیدواری کرد مردم ایران از واقعیت به حقیقت برسند.

به گزارش مهر، آیین افتتاح نمایش «سه گانه اورنگ» به کارگردانی محمد حاتمی شامگاه 19 فروردین ماه با حضور برخی از چهره های تئاتری در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد. در ابتدای این مراسم جمشید مشایخی بازیگر باسابقه و شاخص تئاتر، جوانان تئاتری را استادان خود دانست و گفت: من هیچ کاری نکرده ام که به خاطرش اینجا بایستم و برای شما صحبت کنم. استادان من جوانان مستعد تئاتری هستند که با تلاشی که می کنند به من آموزش می دهند.
وی تأکید کرد: جوانان هنرمند باید به مردم امید بدهند. پیش از این هم هنرمندان و هم شاعران مانند حافظ و دیگر بزرگان به مردم امید می داده اند. این هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار امیدواری کرد مردم ایران روزی از واقعیت به حقیقت برسند.
سپس مجید سرسنگی رئیس تماشاخانه ایرانشهر با ابراز خرسندی از برگزاری سومین مراسم آیین افتتاح اجرای عمومی نمایش در تماشاخانه ایرانشهر یادآور شد: دو نمایشی که پیش از این آیین افتتاح شان برگزار شد از نمایشنامه نویسان خارجی بودند اما ویژگی نمایش «سه گانه اورنگ» این است که توسط سه نمایشنامه نویس ایرانی نوشته شده است. تئاتر ما برای برون رفت از شرایطی که دارد باید به نمایشنامه نویسان ایرانی توجه بیشتری کند.
محمد حاتمی کارگردان نمایش نیز با تشکر از هنرمندانی که در این مراسم حضور پیدا کردند تأکید کرد: اگر مجید سرسنگی نبود نمایش «سه گانه اورنگ» اجرا نمی شد. حسین پاکدل، مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، خسرو احمدی، بهزاد فراهانی، قطب الدین صادقی و جمشید گرگین از جمله حاضران در این مراسم بودند. نمایش «سه گانه اورنگ» به نویسندگی علیرضا نادری، محمدامیر یاراحمدی و نیما نادری است که با بازی گلاب آدینه، پیام دهکردی و مریم سعادت ساعت 19 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

هیچ نظری موجود نیست: