۱۳۹۵ فروردین ۱۵, یکشنبه

علی رضاییان متخلص به لوزانی از شاعران ایران درگذشت + خبر مراسم تشییع پیکرش

قدیمی ها- رابعه نظار: علی رضاییان متخلص به لوزانی از شاعران معاصر وطن دوست و عضو انجمن ادبی - فرهنگی رابعه در روز 11 فروردین ماه 1395 به دلیل ایست قلبی چشم از جهان فرو بستند.

بیوگرافی: علی رضاییان در دوم فروردین ماه 1325 در قلهک شمیران تولد یافت. خود می گوید: «نیاکان من همه زاده لویزان شمیران بودند و به همین مناسبت تخلص خود را لوزانی برگزیدم»
رضاییان تحصیلات ابتدایی و دوره متوسطه را در زادگاه خود به پایان رساند و از آن پس در آزمون بانک ملی ایران شرکت کرد و پذیرفته شد و دوره دو ساله را (فوق دیپلم) و دوره کارشناسی (مدیریت ارزی و ریالی) را گذراند و به استخدام بانک ملی در آمد.
رضاییان از نوجوانی قریحه شاعری داشت، از این روی در دبیرستان جم قلهک انجمن ادبی را دائر کرد و به نام نیما برپا داشت و از راهنمایی های اسماعیل حاکمی والا بهره مند گردید و آثارش در هفته نامه، جوانان امروز  را به چاپ می رسید.
لوازانی درباره شعر و شاعری خود می گوید: در دوره میان سالی چندی به دلیل گرفتاری های زندگی از شعر دور افتادم، پس از بازنشستگی به شعر و شاعری روی آوردم و به مطالعه کتاب های شعر و ادب پرداختم و به انجمن های ادبی رفتم و در انجمن ادبی ایران از راهنمایی های پرفسور امین و دکتر حاکمی برخوردار شدم و غیر از انجمن ادبی ایران در انجمن های ادبی کمال به سرپرستی کمال زین الدین و انجمن بهار خاقانی به سرپرستی سرهنگ هوشنگ وزیری و انجمن شمیران ها به گردانندگی طایی (سبط) و برخی دیگر از انجمن ها شرکت می کنم. بیشتر اشعارم در قالب مثنوی، قصیده، قطعه، رباعی و دوبیتی می باشد، ولی به غزل و رباعی بیشتر گرایش دارم.
به اطلاع دوستان و هنردوستان می رسانیم مراسم تشییع پیکر استاد فرهیخته، زنده یاد علی رضاییان در تاریخ 15 فروردین از درب منزل شخصی این شاعر گرانقدر واقع در لواسان، بلوار امام، جاییج خیابان امامزاده پلاک 51 از ساعت 10 صبح به سمت امامزاده لویزان برگزار خواهد شد.
تیم مجله اینترنتی قدیمی ها و انجمن ادبی- فرهنگی رابعه درگذشت این شاعر گرانقدر ادب ایران را به خانواده و جامعه ادبی ایران تسلیت می گوید. روحش شاد و یادش همیشه سبز...
 

 زنده یاد علی رضاییان (لوزانی)
 زنده یاد علی رضاییان (لوزانی) و رابعه نظار در روز بزرگداشت حافظ
 
 زنده یاد علی رضاییان (لوزانی) و نصرت الله وحدت
  شعر زنده یاد علی رضاییان (لوزانی)
 زنده یاد علی رضاییان (لوزانی) در انجمن ادبی - فرهنگی رابعه

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با عرض سلام و احترام
جناب استاد على رضاييان( لوزانى) بسيار مرد شريف متين و محترمى بودند و در كمال متانت و ارامش ، بهترين و قويترين چكامه ها را مى سرودند....
فقدان ايشان براى خانواده ارجمندشان و جامعه ادبي وطن، بخصوص انجمنهاي ادبي فوق الذكر و دوستان و نزديكان ضايعه بزرگ و فراموش ناشدنيست.
اميدوارم در مراسمى كه قرار هست جهت نكوداشت ايشان در جلسه انجمن ادبي ايران در لندن برگزار كنيم، بخشي از خدمات و زحمات شايسته آن عزيز را به دوستان ديگر معرفى كنيم ... و ياد و خاطرات با ايشان را زنده نگه داريم
سپاس ويژه از خانم رابعه ( فعال عزيز عرصه فرهنگ وطن و دبي محترم انجمن ادبي رابعه) و سايت ارزشمند قديمى ها
با تقديم احترام
بهرنگ امان- دبير و مؤسس انجمن ادبي ايران در لندن