۱۳۹۴ دی ۱۸, جمعه

طرح تختی بر تن تهران

پنج صبح یا دو بامداد، فرقی ندارد تهران نمی‌خوابد. تمام 24 ساعت شبانه‌روز خیابان‌ها، قدم‌ها و گردش تایرها را حس می‌کنند، شاید استراحت برای تهران فقط یک آرزو باشد.
تن خسته‌ی این شهر، کی آرامش می‌یابد؟ این شهر خاکستری با آسمانی تیره و نماهای سنگی سرد کی جان می‌گیرد؟
شاید گرافیتی‌هایی که گاه مخفیانه، روی دیوارها نقش می‌بندند بر زنده ماندن تهران اصرار کنند و شاید زندگی را بتوان از لابه‌لای همین خطوط و طرح‌ها آموخت.
17 دی‌ماه، چهل‌وهشتمین سالروز درگذشت پهلوان نامدار ایرانی، غلامرضا تختی است. به همین مناسبت، یک استریت آرتیست تمام ساعت‌های شب گذشته را در خیابان ولیعصر از میدان راه‌آهن تا ونک گذراند و روی دیوارهای تهران تصویر استنسیل تختی را نقش زد.
این هنرمند گرافیتی در گفتگو با ایسنا درباره طرح‌هایی که از غلامرضا تختی زده است، توضیح داد: تصمیم داشتم این کار را تا میدان تجریش ادامه دهم، اما مجبور شدم کارم را متوقف کنم.
او با اشاره به این‌که مأموران جلوی کار او را گرفتند، افزود: با مأموران صحبت کردم و گفتم قصدم از انجام این کار فقط یادآوری یک قهرمان ملی به مردم است. من پیش از این نیز طرح‌های استنسیل نیما یوشیج - شاعر -، صمد بهرنگی - نویسنده - و سعید معروف - کاپیتان تیم ملی والیبال ایران - را روی دیوار کشیده‌ام.

طرح تختی بر تن تهران

هیچ نظری موجود نیست: