۱۳۹۴ دی ۱۹, شنبه

ناصر چشم آذر: احتمال دارد کنسرت «باران عشق» را تمدید کنیم

ناصر چشم آذر كه ساعت 18 روز جمعه 18 دی ماه بار دیگر كنسرت «شب باران عشق» را روی صحنه می‌برد، اين روزها در «سازخانه طهران» با ارکستر و گروه کر «نامیرا» مشغول تمرين است.
مهر ماه بود که اولین کنسرت بزرگ ناصر چشم آذر پس از سال‌ها در تالار وحدت و تنها در یک سانس برگزار شد که برخی از علاقه‌مندان به موسیقی او موفق نشدند این اجرا را ببینند به همین دلیل این استاد موسیقی قرار است بار دیگر قطعات خاطره‌انگیز خود را روی صحنه ببرد که درباره رپرتوآر اجرایی این برنامه به «موسیقی ما» می‌گوید: «این کنسرت تقریبا نزدیک به همان برنامه‌ای که مهر ماه روی صحنه بردیم برگزار می‌شود و فقط اندکی تغییرات در آن به وجود آورده‌ایم. در این برنامه قطعات آلبوم «باران عشق» را اجرا می‌کنیم اما بخش قطعات «خواهران غریب» کمی کوتاه‌تر شده و شش قطعه را به چهار قطعه تبدیل کرده‌ایم.»

ناصر چشم آذر

مرور موسیقی فیلم‌های ناصر چشم‌آذر یکی دیگر از بخش‌های این برنامه است. در این قطعات سازهای ایرانی مانند دف و تنبک به گروه می‌پیوندند تا در کنار درامز و پرکاشن رنگ و بویی متفاوت ایجاد کنند، در حالی که چشم آذر با پیانو گروه را همراهی می‌کند. این آهنگساز که مجموعه‌ای از قطعات موسیقی فیلم‌هایش را برای اجرا در کنسرت تنظیم کرده می‌گوید: «در قسمت موسیقی فیلم یک بخش اضافه کرده‌ایم که ترکیبی از موسیقی فیلم «هامون»، «اجاره نشین‌ها» و «خواب و بیدار» است. برای بخش قطعات باکلام کنسرت، دو ترک اضافه کرده‌ایم که در مجموع 3 قطعه با صدای حمیدرضا گلشن به نام‌های «زائر»، «تو بگو» و «عید شما مبارک» اجرا می‌شود. در بخش ترانه‌های بی‌کلام هم دو بخش اضافه کرده‌ایم، که یکی قطعه «سوغاتی» است و قطعه دیگر هم «باران شادی» است.»
چشم آذر پیش از این به «موسیقی ما» گفته بود که همیشه دوست داشته «باران عشق» را با ارکستر بزرگ آکوستیک و امکانات و تجهیزات صحنه‌ای کامل روی صحنه ببرد و به همین دلیل بوده که تا امروز اجرای صحنه‌ای «باران عشق» را ندیده بودیم. این آهنگساز می‌گوید این‌بار هم قرار است مانند اجرای سه ماه پیش خود با همان ارکستر به رهبری فرهاد هراتی و گروه کر نامیرا و ارکستر مایستری همایون رحیمیان و علی جعفری‌پویان «باران عشق» را روی صحنه ببرد.
کنسرت «شب باران عشق» روز جمعه 18 دی ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به همت موسسه «آوای هنر» برگزار می‌شود که ناصر چشم‌آذر می‌گوید در صورت استقبال احتمال اینکه کنسرت یک سانس دیگر هم تمدید شود وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست: