۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

بیماری تا درگذشت بهشتی در 64 سالگی / ثریا از مادر خود هم نگهداری می کرد

قدیمی ها - فرامرز امینی: حدود پازده سال قبل پزشک معالج خانم ثریا بهشتی به وی توصیه می کند که در صدد درمان غده کوچکی که ریز گردنش است، اقدام کند.
به هر صورت این مسائله به فراموشی سپرده می شود تا چند ماه گذشته حالشان درگرگون می شود و توسط خانواده محترم جمال حسن پناه از دوستان قدیمی خود، از شمال به تهران آمده و نزد همان پزشک معالج می رود. دکتر پس از معاینات کامل، متوجه می شود که بیماری سرطان به تمام ریه، معده و... رسوخ کرده است.

زنده یاد ثریا بهشتی

مسئله بیماری از خود ثریا پنهان می شود و طبق نظر پزشک بین 30 تا 40 روز بیشتر از عمر بهشتی باقی نمانده است، در حالی که خانم ثریا بهشتی نیز از مادر خود که دچار سکته شده بود، نگهداری هم می کرد. دیشب با بد شدن حالش به بیمارستان امام خمینی تهران مراجعه کرده و نهایتا در ساعت 3 بامداد ثریا بهشتی «ویتامین فیلم های ایرانی» سفر را بعد از 64 سال سن آغاز می کند. یادآوری می کنیم که او بعد از تشکیل زندگی زناشویی در سال 50 با آقای رضا درفشان دیگر دست از فعالیت بازیگری کشید. همسرش حدود پنج سال پیش درگذشت، بهشتی تنها یک پسر دارد.
ثریا بهشتی در اواخر عمر خویش تمام وقت خود را صرف خدمتگذاری به مادرش کرد. ناگفته نماند که مادرش در قید حیات است.
پیکر این هنرمند امروز چهارشنبه 7 بهمن 94 توسط خانواده جمال حسن پناه و تنها پسرش در قطعه 305، ردیف 144 شماره 32 بهشت زهرای تهران، در حالی که سه روز از فوت دوست و همکار خود خانم فروزان نمی گذشت، آرام گرفت... برای این بانوی خاطره ساز سینما و فروزان، آرامش آرزومندیم... روانشان شاد و یادشان گرامی...

۲ نظر:

حسین گفت...

سلام.لطفا عدد 64 رو تصحیح بفرمایید.ایشون توی سن 72 سالگی فوت شدند.خدا رحمتشون کنه.

محمد رضایی گفت...

سلام >
ایشان دو بازی به عنوان آخرین کارهای سینمایی شان که قرارداد بازی در آنها را امضاء کرده بودند ، فیلمهای " خردجال" (به کارگردانی کمال دانش جم)و فیلم" خاطر خواه " (به کارگردانی امیرشروان)بود، که هردو فیلم سال 1351 ساخته شده واکران شد . مرحوم ثریا بهشتی احتمالاً دراواخر سال 1351 ازدواج کرده اند.