۱۳۹۴ آبان ۲۷, چهارشنبه

اصغر سمسارزاده: از هنرپیشه های جوان امروز فقط حامد بهداد را می شناسم

بانی فیلم: اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون که سال ها با «جمعه ایرانی» در رادیو هنرنمایی می‌کرد از اوضاع فعلی صدا و سیما و به ویژه متوقف کردن پخش این برنامه گله مند است.
اصغر سمسارزاده که پیش از این با برنامه «جمعه ایرانی» در رادیو ایران حضور داشت درباره فعالیت های اخیر خود به مهر گفت: بعد از تعطیل شدن «جمعه ایرانی» فعالیتی در تلویزیون و رادیو نداشتم و چیزی که این روزها مشاهده می کنم اینکه خیلی ها را بیرون می کنند؛ البته این از روی قصد خاصی نیست و می توان گفت به خاطر سلیقه است.
وی افزود: آقای سرافراز که آمد خانم نسرین آبروانی را به عنوان معاون صدا برای رادیو انتخاب کرد و ایشان یک برنامه با قدمت ۷۰ ساله را قطع کرد. «جمعه ایرانی» برنامه ای بود که خیلی ها به خاطر آن رادیو گوش می دادند اما نفهمیدیم به چه دلیل یکباره قطع شد البته ما هم بیکار ننشستیم و در تدارکیم تا این برنامه را روی اینترنت بارگذاری کنیم. با این کار هم دین مان را ادا می کنیم هم اینکه حرفه ما این است و کار دیگری بلد نیستیم.
سمسارزاده با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی افراد زیادی را به رونق تلویزیون امیدوار کرده بود، گفت: این روزها فردی به نام علی اصغر پورمحمدی معاون سیما شده است که همه امیدشان به او بود اما چرا کاری انجام نمی دهد؟ نمی دانم شاید چون تنهایی کاری از دستش بر نمی آید.
این بازیگر درباره دوری از برنامه های تلویزیونی گفت: من یک کار برای تلویزیون انجام دادم که خیلی بی‌کیفیت از آب درآمد و نقشی که به من پیشنهاد داده بودند با چیزی که در انتها مشخص شد خیلی متفاوت بود. این سریال «چارچرخ» نام داشت و اول قرار بود رل دوم را بازی کنم اما هر بار که سر صحنه می رفتم سه صفحه از نقش من کم می شد.
وی ادامه داد: من به احترام حمید لولایی که دوستی چهل ساله با او دارم پای کار ماندم اما واقعا سریال بی کیفیتی بود هرچند که هنرپیشه های خوب زیاد داشت. به تازگی هم یک فیلم در رسانه خانگی کار کردم به نام «شاهزاده و گدا» به کارگردانی رسول محمدی چون به نظرم داستان جالبی دارد و فکر می کنم بفروش باشد.
سمسارزاده گفت: من سی و نه سال است که سینما نرفتم چون همه فیلم ها را تلویزیون و شبکه های خارجی پخش می کنند. از هنرپیشه های جوان امروز هم فقط حامد بهداد را می شناسم اما نه به واسطه بازیگری اش بلکه دوست یکی از دوستانم بود که گاهی به تئاتر می آمد. بین کارگردانان هم فقط نام آرش معیریان را می دانم. به نظر من سینمایی که هوشنگ کاوسی واژه فیلمفارسی را برایش ابداع کرد از برخی فیلم هایی که این روزها ساخته می شود بهتر است.
این بازیگر در پایان گفت: سال هاست در رادیو کار می کنم و به نظرم در «جمعه ایرانی» بهترین فعالیت را داشتم و توانستم جواب محبت های سعید توکل تهیه‌کننده را بدهم اما متاسفانه برنامه را قطع کردند. من برنامه هایی را که به جای آن پخش می شود گوش نکردم و دیگر هم رادیو گوش نمی دهم خیلی هم از بابت اتفاقی که افتاده ناراحتم. امیدوارم این برنامه که قرار است بعد از این اینترنتی به گوش مردم برسد باز هم مخاطبانش را پیدا کند.

هیچ نظری موجود نیست: