۱۳۹۴ آبان ۳۰, شنبه

وضع میراث به‌ جا مانده از معینی کرمانشاهی

پسر مرحوم رحیم معینی کرمانشاهی می‌گوید: چهار جلد از مجموعه «شاهکار» و بخشی از غزلیات پدرم منتشر نشده است.
حسین معینی کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آثار به‌جامانده از این شاعر و ترانه‌سرای فقید گفت: از مجموعه «شاهکار» که اثری منظوم مربوط به تاریخ ایران است 10 جلد منتشر شده و هنوز چهار جلد آن منتشر نشده است. این چهار جلد نیاز به رسیدگی دارد که کار آن را بعد از رفع تألم آغاز خواهیم کرد. یک‌سری از غزلیات ایشان هم چاپ نشده که به چاپ خواهد رسید.
او درباره زمان چاپ و حجم این آثار بیان کرد: غزلیاتی که از آن مرحوم به جا مانده زیاد است و احتمالا بیش از یک کتاب منتشر شود. اما در مورد زمان چاپ باید بگویم که مشخص نیست، زیرا ما همیشه با انتشاراتی‌ها مشکل داشتیم. خیلی مهم نیست که این اشعار چه زمانی منتشر شود، مهم آن است که این آثار بمانند.


رحیم معینی کرمانشاهی
حسین معینی کرمانشاهی با بیان این‌که بسیاری از خبرنگاران بدون داشتن اطلاعات دقیق از پدرم خبر منتشر کردند، اظهار کرد: بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی اطلاعات غلط در مورد پدرم منتشر کردند. به عنوان مثال پدرم متولد سال 1301 است یا این‌که ایشان تا روزهای آخر سرپا بودند و به جز مشکلات مربوط به کهولت سن و کاهش شنوایی مشکل دیگری نداشتند، این‌که می‌گویند پدرم سال‌های سال در بستر بیماری بوده‌اند نادرست است.
رحیم معینی کرمانشاهی از شاعران غزل‌سرا و ترانه‌سرایان نام‌دار کشور 26 آبان در بیمارستان جم از دنیا رفت و روز جمعه 29 آبان‌ماه در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست: