۱۳۹۴ مهر ۸, چهارشنبه

در نخستین روزهای پاییز، ساز زنان در تهران کوک است

در نخستین روزهای پاییز، ساز و آواز چند گروه ویژه بانوان در تهران کوک می شود.
در روزهایی که سالن های کنسرت پایتخت میزبان اجراهایی در ژانرهای مختلف است، بانوان فعال در عرصه موسیقی همچنان حضور پررنگی در این اجراها دارند.
سیمین غانم که یکی از پرطرفدارترین ها در زمینه ی موسیقی بانوان است، چهار اجرا در تالار وحدت خواهد داشت. او قطعات خاطره انگیزش را ۸، ۹، ۱۶ و ۱۷ مهرماه برای بانوان اجرا می کند. «گل گلدون من»، «آسمون آبی»، «مرد من» و … از جمله قطعاتی است که توسط گروه سیمین غانم اجرا خواهد شد.
این اجرا هر روز ساعت ۱۵ روی صحنه می رود و علاقه مندان برای حضور در این کنسرت باید بلیت های ۳۰ تا ۹۰ هزار تومانی تهیه کنند.
گروه موسیقی «آرزوناک» که در زمینه ی موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی محلی فعالیت می کند، ۱۰ مهرماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد داشت. این کنسرت «آغاز با مهر» نام دارد و زهره فیروزی خواننده ی گروه خواهد بود. این اجرا ساعت ۱۴ روی صحنه می رود و قیمت بلیت های آن ۴۰ هزار تومان است. سرپرستی این گروه نیز برعهده ی فهیمه عظیمی است.
گروه موسیقی «یاوران» ۱۰ مهرماه در همین سالن اجرا دارد. نوشین عقیقی، سرپرست و آهنگساز گروه است؛ اما از آنجا که این اجرا به صورت هم خوانی و هم نوازی است، حضور آقایان در این کنسرت بدون مانع است. فرهاد رشیدی و معصومه احدی هم خوانی کار را برعهده دارند و بهای بلیت های این اجرا که ساعت ۲۱ برگزار می شود، ۵۰ هزار تومان است.
فایضه کامیاب هنرمند دیگری است که با همراهی گروه موسیقی «شوکران» ساعت ۲۱ به فرهنگسرای نیاوران می رود و قطعاتی از موسیقی ایرانی را برای بانوان اجرا می کند. پدیده احرارنژاد (تار)، آوا ایوبی (تارباس)، شیما بلوکی فر (کمانچه) و نازنین پدرثانی (تنبک) در این کنسرت هنرنمایی خواهند کرد. بهای بلیت های این اجرا نیز ۵۰ هزار تومان اعلام شده است.
فرهنگسرای نیاوران ۱۷ مهرماه میزبان گروه موسیقی «بوی گندم» و بانوان علاقه مندان به موسیقی است. این گروه قصد دارد، برای مخاطبانش قطعات شاد و خاطره انگیزی را اجرا کند. علاقه مندان برای حضور در این اجرا که ساعت ۱۴ برگزار می شود، ۵۰ هزار تومان باید بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست: