۱۳۹۴ مرداد ۲۴, شنبه

انتشار نخستین اثر «هرمز فرهت» در ایران

نخستین آلبوم رسمی پروفسور «هرمز فرهت» با عنوان «کوارتت یک، دو و سه» در کشور منتشر شد.
ناشر این اثر با اعلام این مطلب به ایسنا، گفت: آلبوم موسیقی کلاسیک «کوارتت یک، دو و سه» به آهنگسازی پروفسور دکتر هرمز فرهت در 11 قطعه و به مدت 61 دقیقه به‌عنوان نخستین اثر رسمی او تولید و منتشر شد.
رضا مهدوی همچنین اظهار کرد: این آلبوم شامل سه قسمت است که اولین بخش آن توسط کوارتت زهی استراسبورگ در چهار بخش آندانتینو، آداژیو، آلگرو و آلگروآنی ماتو ضبط شده است. کوارتت دوم شامل آلگرو، لنتو، پرستو و کوارتت سوم شامل مولتوآلگرو، آندانته آموروزو، پرستو و مودراتو در ایران توسط کوارتت زهی اروند اجرا و ضبط شده است.
وی افزود: نگار افاضل (ویلن اول)، امیر باورچی (ویلن دوم)، بابک کوهستانی (آلتو) و آیدین احمدی‌نژاد (ویلنسل) در کوارتت زهی اروند در ضبط این اثر همکاری کرده اند.
پروفسوردکتر هرمز فرهت متولد 1307 در تهران، از دانشگاه کالیفرنیا لیسانس موسیقی گرفته است. او در آهنگسازی در کالج «میلز» نزد داریو سمیو از «یو سی ال ای» مدرک دکتری موسیقی‌شناسی گرفته کرده است. پایان‌نامه‌ی دکتری او به «مفهوم دستگاه در موسیقی ایران» اختصاص داشت که در سال 1990 توسط دانشگاه کمبریج بریتانیا چاپ شد. او سال‌ها رییس دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه «دوبلین» کشور ایرلند بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: