۱۳۹۴ مرداد ۱۷, شنبه

سعید راد: هنرمندان و خبرنگاران لازم و ملزوم هم هستیم

سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما درباره اهمیت روز خبرنگار گفت: به هر حال واژه خبرنگار، واژه خیلی مهم و با ارزشی است که به همان اندازه حساسیت برانگیز است.

به گزارش هنرآنلاین، خیلی از هنرمندان به واسطه سایت ها و خبرگزاری های مختلف، مصاحبه های شخصی، خود را به خبرنگار یک نشریه می سپارند، اما این روز ها همه خبرنگار به صورت ثابت در یک نشریه نیستند و این خود معضلی شده است.
راد افزود: جنس صحبت و گفتگو هر خبرنگار با هر شخصی متفاوت است. متأسفانه گاهی خبرنگاران به خود جسارت هرگونه سؤالی را می دهند و انتظار دارند که پاسخ هم بشنوند در حالی که همه هنرمندان حریم شخصی دارند.
این بازیگر سینما درباره فعالیت خبرنگاران بیان کرد: وقتی بعضی مسائل بین خبرنگار و هنرمند رعایت شود، حتماً کار هم با انگیزه بیشتری پیش خواهد رفت. البته تجربه در کار اهمیت ویژه ای دارد و گاهی با این تجربه ها من هم در تبادل بوده ام و هستم. بار ها شده با خبرنگاران به صورت حضوری و غیر حضوری حتی از طریق رادیو به صحبت پرداخته ام، عده ای از این دوستان نیروهای تازه ای در این عرصه هستند که فکر می کنند همه چیز را می دانند و سؤالات را بر مبنای تجربه ای که ندارند، مطرح می کنند. به هر حال بعد از این همه سال تفکرات و جنس بیان و لحن سؤال خبرنگار را می شناسیم.
سعید راد افزود: با این همه روز خبرنگار را تبریک می گویم. چرا که ما هنرمندان و چه خبرنگاران لازم و ملزوم هم هستیم. خبرنگاران زحمت می کشند تا خبری تهیه کنید امیدوارم این واژه خبرنگار همچنان مقدس و مبارک باقی بماند.
وی در ادامه بیان کرد: ما یک وظیفه مهم داریم، فرقی نمی کند من سعید راد باشم، یا مسعود کیمیایی و یا احمدرضا درویش مهم این است آنچه از من به عنوان خبر و فعالیتی کاری ام منتشر می شود، اصلاح شده به گوش و اطلاع مردم هم برسد.
همه دوستان خبرنگار برای من محترم هستید امیدوارم همه شاد و خوشبخت در جامعه فعالیت کنید تا بدون حب و بغض ها به فعالیتمان مشغول شویم. خبرنگاران باید صبور باشند،   همان طور که هنرمندان صبور هستند. چرا که ما الگو مردم هستیم. بازیگران رابطه خیلی سخت و مهمی با خبرنگاران دارند، پس باید این رابطه را حفظ کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: