۱۳۹۴ شهریور ۸, یکشنبه

نمایش 400 عکس از جهان پهلوان تختی

نمایشگاه عکس بزرگداشت جهان پهلوان تختی با ارائه 400 تصویر از این قهرمان کشتی گشایش یافته است.
عباس خجسته برگزار کننده این نمایشگاه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت سالروز تولد غلامرضا تختی، مجموعه ای از عکس های این قهرمان کشتی را که در سال های گذشته جمع آوری کرده ام، در معرض دید علاقه مندان گذاشته ام. بیشتر این عکس ها از آلبوم های شخصی جمع آوری شده اند.
او افزود: وقتی 8-9 ساله بودم و پدرم در بازارچه شاپور مغازه داشت، تختی و دوستانش را که برای تمرین و کشتی گرفتن از آنجا عبور می کردند، می دیدم و از کودکی با تختی آشنا بودم. از 13 سالگی کار جمع آوری عکس های تختی را شروع کردم و در این سال ها به یک آرشیو غنی رسیده ام.
خجسته همچنین بیان کرد: برای این آرشیو زحمت زیادی کشیده شده و حتی پیش آمده است که برای اضافه کردن یک عکس، به مشهد، قزوین و رشت هم سفر کرده ام. جمع آوری این آرشیو و به نمایش گذاشتن آن، یک کار کاملا فرهنگی و یادآوری منش جوانمردی و اشاعه ی آن است.
او ادامه داد: برای این کار هیچ نهاد و ارگانی بانی نشده و تا امروز فقط شیث یحیایی (مدیر گالری شیث) همکاری خوبی برای برپایی نمایشگاه با ما داشته است.
نمایشگاه عکس های غلامرضا تختی از 5 تا 18 شهریور از ساعت 16 تا 20 در گالری «شیث» به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی میزبان علاقه مندان است.

هیچ نظری موجود نیست: