۱۳۹۴ خرداد ۱۶, شنبه

جعفر والی: برای انجام کارهای ناتمام به ایران بازگشتم

جعفر والی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که چندی پیش برای درمان به کانادا رفته بود، از انتشار کتاب خاطراتش و همچنین اتمام کارهای ناتمام نمایشی اش خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین، جعفر والی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که اواخر مهرماه سال گذشته به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده بود و پس از ترخیص از بیمارستان برای ادامه معالجات خود عازم کانادا شده بود، پس از بازگشت از کانادا گفت: با اینکه هنوز هم تحت نظر هستم ولی برای این به ایران برگشتم که بتوانم کارهایی که قرار بود انجام بدهم را تمام کنم.
جعفر والی با بیان اینکه از روند درمانی انجام شده در کانادا رضایت دارد، ادامه داد: در کانادا پزشکان روی قلب و خونم معالجاتی را انجام دادند. چراکه خونم گاهی غلیظ می شد و این خطر سکته قبلی را به همراه داشت و گاهی نیز رقیق می شد و این مسئله هم امکان سکته مغزی را داشت.
این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه در حال حاضر درمان هایی را که در کانادا بر رویش انجام شده را ادامه می دهد، افزود: می خواهم وقتی گروه را برای کار جمع کردم و همه چیز برای کار آماده بود خودم هم دیگر مشکلی نداشته باشم و بتوانم تا آخرین لحظه گروهم را همراهی بکنم.
والی با تاکید مجدد بر اینکه علت بازگشت او به ایران اجرای چند کاری بوده که پیش از این حرف اش را زده، افزود: همانطور که قبلاً هم گفتم اولین کاری را که در نظر دارم پس از بهبودی ام شروع کنم اجرای نمایش «آی با کلاه آی بی کلاه» نوشته زنده یاد غلامحسین ساعدی است که اگر مسئولان همراهی کنند در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهم برد.
بازیگر نمایش های «اتللو» و «خانه عروسک» همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته و پیش از رفتن به کانادا دو نمایشنامه «در گوش سالمم زمزمه کن» و «دو ساعت پیش از نمایش» را برای اجرا به مرکز هنرهای نمایشی ارائه داده، خاطرنشان کرد: متأسفانه گویا در سال های قبل وقتی نمایشنامه را برای اجرا ارائه می کردم متوجه می شدم کسی مسئول خواندن متن شده که گویا من نمایشنامه را به زبان چینی نوشته ام و بدون اینکه کمترین اطلاعی از نمایشنامه داشته باشد ایرادهایی از متن می گیرد که اصلاً به ذهن هیچ انسانی نمی رسد، اما خوشبختانه این بار وقتی متن ها را برای اجرا دادم با برخورد بسیار خوبی از سوی مسئولان مواجه شدم و امیدوارم بتوانم بالاخره بعدازاین همه سال این دو نمایش را بعد از «آی با کلاه و آی بی کلاه» اجرا کنم.
جعفر والی همچنین در پایان با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک کتاب خاطراتش را که به همراه روح الله جعفری به رشته تحریر درآورده روانه بازار کتاب خواهد کرد، درباره عنوان این کتاب گفت: عنوان کتاب خاطراتم «گوسفند زنده؛ قصاب در باغ حاضر است» هست و درواقع این عبارتی بود که سال ها پیش روی دیوار یک باغ دیدم.

هیچ نظری موجود نیست: