۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

اهدای سیمرغ فیروزه نیشابور به شهرام ناظری

شهرام ناظری گفت: نیشابور به لحاظ فرهنگ و تمدن، مهم ترین شهر ایران بوده و هست و انسان نمی داند از کدام مفاخر این شهر صحبت کند.

به گزارش ایسنا، شهرام ناظری در ابتدای برنامه موسیقی که در باغ آرامگاه خیام برگزار شد، اظهار کرد: انسان نمی داند از کدام مفاخر این شهر سخن بگوید؛ از عطار بگوید یا خیام که البته همین دو بزرگ برای کل بشریت کافی است و از نوابغ و بزرگان معاصر این شهر از استاد شفیعی کدکنی بگوید یا پرویز مشکاتیان یا از کوچه باغ های نیشابور.
او افزود: اگر بخواهیم از نیشابور سخن بگوییم «مثنوی هفتاد من» می شود. این شهر به لحاظ فرهنگ و تمدن مهم ترین شهر ایران بوده و هست و سعادت نصیب من و گروه شده که بعد از حدود 35 سال در این شهر حضور پیدا کنم.
این مراسم با اجرای رباعیاتی از خیام توسط ناظری و گروه همراه او ادامه یافت. همچنین قطعاتی از مولانا، شفیعی کدکنی و اخوان ثالث اجرا و با استقبال حاضران نیز مواجه شد.
در پایان این مراسم فرماندار نیشابور گفت: استاد ناظری دعوت ستاد برگزاری همایش بزرگداشت خیام را قبول کرد و این باعث افتخار است. من اینجا به نمایندگی از مردم نیشابور و همشهریان شفیعی کدکنی و پرویز مشکاتیان و پروفسور صادقی، نشان سیمرغ فیروزه نیشابور را به شوالیه آواز ایران، استاد شهرام ناظری تقدیم می کنم.

هیچ نظری موجود نیست: