۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

مجید کیانی «هنر طبیعت» را می نوازد

مجید کیانی، نوازنده پیشکسوت سنتور گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این اجرا یکم خردادماه ساعت 18 در سالن آسمان فرهنگستان هنر برگزار می شود.

کیانی در ادامه بیان کرد: عنوان این کنسرت «هنر طبیعت» است که به تک نوازی سنتور با همراهی ضرب اختصاص دارد و مهرداد کیانی به عنوان نوازنده ضرب در این کنسرت حضور دارد.
این نوازنده سنتور افزود: در این کنسرت 12 قطعه اجرا می شود و قرار است در هفت دستگاه موسیقی مانند شور، ماهور، سه گاه، نوا، راست پنجگاه و... قطعاتی را اجرا کنیم. در این کنسرت در هر دستگاه دو قطعه اجرا می شود و نام بعضی از قطعات شباهنگ، روزآهنگ، گردش زمین، گردش طبیعت، طلوع فجر و... است.
کیانی تاکید کرد: چند سال گذشته آلبومی با همین عنوان منتشر شد که شامل هشت قطعه بود و چون تیراژ آن تمام شده است تصمیم گرفتیم این آلبوم را دوباره منتشر کنیم. این کنسرت اجرای همین آلبوم است با این تفاوت که چند قطعه جدید به آن اضافه شده است.
مجید کیانی ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علینقی وزیری و روح الله خالقی را به مدت چهارسال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فرا گرفت. سپس در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزا عبدالله را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال دیگر نزد برومند بقیه ردیف میرزاعبدالله و همچنین شیوه سنتورنوازی حبیب سماعی را فرا گرفت.
از جمله کارهای ماندنی مجید کیانی به هم نوازی او با محمدرضا لطفی و داریوش فرهنگ فر و نیز آلبوم ترجیع بند با آواز رامبد صدیف می توان اشاره کرد که این اثر دومی از جمله آثار ماندگار در تاریخ موسیقی آوازی و بداهه نوازی و بداهه خوانی ایران به شمار می رود.

هیچ نظری موجود نیست: