۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

سیروس الوند: بخش بین الملل جشنواره فجر باید هویت مستقل داشته باشد

سیروس الوند کارگردان سینما می گوید برای اینکه به هویت بخش ملی جشنواره فیلم فجر لطمه وارد نشود، بهتر است عنوان دیگری برای بخش بین الملل انتخاب شود.

به گزارش هنرآنلاین، سیروس الوند که در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم فجر شرکت کرده بود درباره تفکیک بخش بین الملل فیلم فجر از بخش ملی به هنرآنلاین، گفت: من با تفکیک جشنواره بین المللی از بخش ملی موافق هستم و فکر می کنم این کار درستی باشد. زمانی که جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با بخش ملی در زمستان برگزار می شد، این بخش خیلی پررنگ نبود و بیشتر شبیه دورهمی میان اهالی سینما و هنرمندان خارجی بود، اما زمانی که این جشنواره مستقل می شود، بودجه مستقل و فضای خاصی هم دارد.
او ادامه داد: چون این جشنواره در روزهای دهه فجر نیست و در کنار آن هم جشنواره پرشور و شلوغ بخش ملی نیست، یک مقدار منزوی، بی خاصیت و بی انرژی به نظر می آید. فکر می کنم بخش بین الملل جشنواره فجر در سال های آینده جا بیفتد و شناخته شده تر برگزار شود. حالا هم این جشنواره هویت جداگانه ای دارد.
کارگردان فیلم «دست های آلوده» درباره نام جشنواره فیلم فجر که همچنان تداعی گر دهه فجر است، عنوان کرد: به نظر من باید اسم جشنواره تغییر کند. چرا که این جشنواره در ایام فجر که برگزار نمی شود. از طرفی برای اینکه به هویت جشنواره ملی فیلم فجر لطمه نزند، بهتر است عنوان دیگری را به همراه داشته باشد. به هر حال جشنواره بین المللی فیلم تهران است. من معتقدم چنین جشنواره  ای برای دوره های آتی باید آسیب شناسی شوند.
الوند درباره اکران تازه ترین فیلم خود گفت: فعلا که خبری نیست، اما شورای صنفی نمایش با نمایش فیلم «این سیب هم برای تو» بعد از عید فطر موافقت کرده  است. هفته گذشته این فیلم پروانه نمایش دریافت کرد و خوشبختانه یک فریم از فیلم هم حذف نشد. البته حدود ۴ دقیقه از فیلم را به دلیل بازخوردها در جشنواره فجر حذف کردم. امیدوارم فیلم تابستان اکران عمومی شود.
این کارگردان سینما درباره فیلم بعدی خود بیان کرد: مدتی است به طرح فیلمنامه ای فکر می کنم و می نویسم، اما هنوز خبری از تازه ترین فیلمم را به رسانه ای نداده ام. چون واقعا نه اسم فیلم و نه تولید آن هیچ کدام مشخص نیست.
«این سیب هم برای تو» داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و در حالی که یکی از آن ها نامزد دارد، رابطه عاشقانه ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است...
فیلمنامه این فیلم را نازنین فراهانی، بازیگر سینما و تئا تر نوشته و سیروس الوند یک بار آن را بازنویسی کرده است. پژمان بازغی، رعنا آزادی ور، پریناز ایزدیار، امیرعلی دانایی و چنگیز جلیلوند در تازه ترین فیلم سیروس الوند به ایفای نقش می پردازند.

هیچ نظری موجود نیست: